مديرعامل اتحاديه آرامستان‌های کشور خواستار شد
مديرعامل اتحاديه آرامستان‌های کشور گفت: با توجه به مواقع بحران ضروری است بیش از 14 هزار قبر در آرامستان‌های استان قزوین احداث شود تا در مواقع بحران و حوادث تدفین اموات به تسهیل صورت گیرد.
کد خبر: ۳۷۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 31 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، قدرت‎الله قنبریان در حاشیه همایش توجیهی مسافران تنها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان قزوین در تمام عرصه‌ها اظهار داشت: این استان با توجه به اینکه دارای دشت غنی بوده و اما به دلیل مشکلات بسیاری در حال بیابانی شدن است.

وی ادامه داد: بی‌توجهی برخی مسؤولان و مردم موجب ایجاد گسل‌هایی در استان قزوین شده است که این گسل‌ها می‌تواند حوادثی بدون پیش‌بینی به وجود آورد.

مدیرعامل اتحادیه آرامستان‌های کشور با اشاره به وضعیت آرامستان استان قزوین اضافه کرد: مسؤولان آرامستان‌های قزوین باید با ارائه خدمات مطلوب رضایت خانواده متوفی را جلب کرده و در صورت مواقع بحران همچون زلزله و غیره اموات به صورت گروهی دفن نشوند که باید این مهم فرهنگ‌سازی شود.

قنبریان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با حوادث و بلایای طبیعی فرهنگ‌سازی و ارائه آموزش است که باید این مهم از سوی مسؤولان صورت گیرد و در این میان هم رسانه‌های گروهی و ارتباط مستمر مسؤولان با آن‌ها نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: دو محور مهم فعالیت سازمان‌های آرامستان‌های کشور سامان‌دهی آرامستان‌ها بوده و در این زمینه هم باید آموزش‌های لازم به علما و روحانیون داده شود تا مشکلی در خصوص کفن و دفن اموات به وجود نیاید.

مدیرعامل اتحادیه آرامستان‌های کشور با بیان اینکه استان قزوین شاهراه ارتباطی در کشور است، مطرح کرد: تجهیز آرامستان‌ها در مواقع بحران یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این اتحادیه بوده که درصدد است خدمات درخور و شایسته‌ای به خانواده‌های متوفی ارائه دهد و در این زمینه هم باید مسؤولان این استان بیش از پیش نسبت به این مهم بیاندیشند.

قنبریان خطاب به مسؤولان ستاد مدیریت بحران استان قزوین یادآور شد: تجهیز و افزایش غسالخانه‌ها، افزایش خودروهای حمل اموات و همچنین احداث سردخانه‌های بزرگ باید در دستور کار ستاد مدیریت بحران قرار گیرد تا در مواقع بحران مشکلاتی به وجود نیاید.

وی ادامه داد: با توجه به مواقع بحران ضروری است بیش از 14 هزار قبر در آرامستان‌های استان قزوین احداث شود تا در مواقع بحران و حوادث، تدفین اموات به تسهیل صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار