مدیر کل شیلات کرمانشاه سرانه مصرف آبزیان در استان به 8.5 کیلوگرم رسیده است.
کد خبر: ۳۷۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 31 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ؛ سید فرزاد افضلی گفت: میانگین سرانه مصرف آبزیان در کشور 9 کیلوگرم در سال است و این یعنی اندکی تا رسیدن به میانگین کشوری فاصله داریم.
 
افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان را از اولویت‌های مجموعه شیلات استان عنوان کرد و آن را نیازمند فرهنگ سازی دانست   گفت:باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ مصرف آبزیان برنامه‌ریزی شود.

مدیر کل شیلات کرمانشاه سرانه مصرف آبزیان را با سطح سلامت جامعه در ارتباط دانست و اظهار کرد: با افزایش سرانه مصرف آبزیان می‌توان شاهد کاهش بروز بیماریهای قلبی و عروقی و افزایش سطح سلامت جامعه بود.

افضلی در ادامه به میزان تولیدات شیلاتی استان کرمانشاه در سال جاری اشاره و اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 15 هزار و 700 تن انواع محصولات شیلاتی در استان کرمانشاه تولید شده که این رقم تا پایان سال به بیش از 16 هزار تن خواهد رسید.

افضلی از پرورش ماهی در قفس به عنوان یکی از طرحهای اولویت دار در استان یاد کرد و افزود: استان کرمانشاه در این حوزه پیشرو است

به گفته مدیر کل شیلات کرمانشاه در حال حاضر پرورش ماهی در قفس در دو سد شهدای گمنام(تنگ حمام) سرپل ذهاب و زاگرس گیلانغرب انجام می‌گیرد. 

وی افزود: پیگیر اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دو سد داریان پاوه و زمکان دالاهو که مصرف شرب ندارند، نیز هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار