معاون اداری و مالی شهرداری مشهد مقدس:
دستگاههای دولتی ، بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد تومان به شهرداری مشهد بدهی دارند ضمن اینکه بدهی اصناف مشهد به شهرداری 60 میلیارد تومان و بدهی مردم به شهردار ی مشهد در عوارض خودرو 50 میلیارد تومان است .
کد خبر: ۳۶۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰ 26 January 2017
به گزارش تابناک رضوی، محمد آذری در نشست خبری ویژه ای گفت: تاکنون یک هزار و 217 میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری محقق شده است.
 
وی با اعلام این خبر که لایحه بودجه سال 96 شهرداری نیز تهیه شده و به صورت غیر رسمی تقدیم شورای اسلامی شهر شده است گفت:  لایحه بودجه به شکل  رسمی نیز این هفته به شورا می رود، در این بودجه به صورت واقع ‍‌ینانه با افزایش 6 درصدی درآمدهای شهرداری مواجه هستیم. 
 
معاون اداری و مالی شهرداری مشهد مقدس افزود وظیفه عمده مدیریت منابع و مصارف را در این حوزه بر عهده داریم. به هر دلیلی بخش قابل توجهی از درآمدهای شهرداری‌ها وابسته به صنعت ساختمان است که این درآمدها در دوران رونق افزایش یافته و در دوران رکود کاهش می‌یابد.
 
وی افزود: در حال حاضر تنها 30 درصد از ترکیب درآمدی شهرداری‌ها را درآمدهای پایدار تشکیل می‌دهد و 70 درصد این درآمدها از صنعت ساختمان وصول می‌شود.
 
معاون اداری و مالی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه انجام 400 خدمت ارائه شده از سوی شهرداری نیازمند هزینه‌های زیادی است، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از مصارف شهرداری قابل کاهش نیست که مربوط به بخش نگهداری شهر می‌باشد. نمی‌توانیم در صورت کاهش درآمدهای شهرداری، اموری همچون نظافت، جمع‌آوری زباله، نگهداری فضای سبز و ... را انجام ندهیم.
 
آذری با بیان این نکته که  باید توجه داشت که پروژه‌های عمرانی در حال احداث بعد از افتتاح به نگهداری نیاز داشته و هزینه به شهر تحمیل می‌کند گفت: پس هزینه‌های نگهداری شهر هر روز در حال افزایش است.
 
وی با  اعلام  این  موضوع که همه پروژه‌های عمرانی سطح شهر فعالی هستند و همه تعهدات به موقع انجام می‌شود، خاطر نشان  کرد:  مشهد اولین کلان‌شهری  است که لایحه خروج از رکود را تصویب و اجرایی کرد که حاصل ارتباط با نمایندگان انبو‌سازان بوده است.
 
 معاون اداری مالی شهرداری ، با اشاره به اینکه  همه مبلغ فیش‌های صادره برای عوارض نوسازی 50 میلیارد تومان است، افزود: حدود یک میلیون خودرو پلاک مشهد وجود دارد که باید عوارض خود را پرداخت کنند و  متوسط عوارض سالانه برای یک دستگاه خودرو پراید تنها 30 هزار تومان است اما متاسفانه 50 میلیارد تومان بدهی معوق در این کد درآمدی وجود دارد.
 
معاون اداری و مالی شهرداری مشهد با بیان این مطلب که مشهد رتبه اول در پرداخت عوارض خودرو در کشور را دارد ، گفت: از اول بهمن ماه سال جاری خودروهای فاقد برچسب عوارض توسط پلیس راهور 15 هزار تومان جریمه خواهند شد.
 
وی هزینه مستقیم شهرداری برای هر خودرو که در سال 90 محاسبه شده است را 184 هزار تومان اعلام و  تصریح کرد : امسال برای 143 هزار واحد صنفی نیز قبض عوارض صادر می‌شود که سال گذشته از این محل تنها 8 میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم در صورتی که این رقم باید 20 میلیارد تومان می‌شد.
 
وی اذعان کرد: واحدهای صنفی شهر مشهد بالغ بر 60 میلیارد تومان از محل عوارض صنفی به شهرداری بدهکارند.
 
معاون اداری و مالی شهرداری مشهد افزود: چون بخشی از هزینه‌های صنعت ساختمان با شهرداری در ارتباط است و به دلیل کمک به سازندگان مسکن، با مصوبه شورای اسلامی شهر از 25 دی‌ماه سال جاری تا پایان وقت اداری روز 24 بهمن‌ماه جاری تخفیفات 34 درصدی برای پرداخت‌های نقدی شهروندان در نظر گرفته شده است.
 
آذری با اشاره به اینکه این مهلت به هیچ عنوان تمدید نمی شود، از شهروندان خواست، عملا بعد از دریافت فیش پرداخت نقدی تا 10 روز برای پرداخت مهلت دارند و عملا این تخفیفات تا 4 اسفندماه مهلت پرداخت خواهد داشت. 
 
وی همچنین از  پرداخت‌های علی‌الحساب سوی شهروندانی که به تازگی درخواست صدور پروانه ساختمانی را داده‌اند خبرداد  و افزود: این افراد نیز مشمول این تسهیلات می‌شوند.
 
آذری گفت : هر ساله به استناد کمیسیون ماده 64 مالیات‌ها باید دفترچه مالیاتی تهیه و اجرا شود. امسال این دفترچه تغییرات گسترده‌ای داشته است ، اما اگر شهروندان تا 23 بهمن ماه جاری اقدام به پرداخت حقوق شهرداری نمایند این محاسبات بر مبنای تعرفه سال 94لحاظ می شود و با وجود اجازه قانونی، قیمت‌ها را افزایش پیدا نکرده است.
 
معاون اداری و مالی شهرداری مشهد درباره تخفیفات گفت : قبلا تخفیفات نقدی در 6 ماهه اول سال 20 درصد و در نیمه دوم سال 15 درصد بود که با تصویب شورای اسلامی شهر این تخفیفات در  طول سال 24 درصد برای پرداخت‌های نقدی خواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه درآمدهای پایدار که ارقام خردی دارد برای ما مهم است، تصریح کرد: این درآمدها شامل عوارض نوسازی، پسماند و آتش‌نشانی، صنفی، خودرو و سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده می‌باشد که مهمترین کدهای درآمدی شهرداری هستند.
 
آذری  با بیان این موضوع  که در ابتدای برنامه‌های توسعه‌ای کشور که میزان دریافت مالیات بر ارزش افزوده 3 درصد بود نیمی از آن به شهرداری تعلق می‌گرفت گفت : اما با وجود افزایش میزان این مالیات به 9 درصد، سهم شهرداری تنها به 3 درصد افزایش یافته است.
 
وی با اشاره به افزایش 50 درصدی دریافتی سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری،خاطر نشان کرد: تقریبا 90 درصد دریافتی ما از بخش محلی مالیات بر ارزش افزوده صحیح است اما رقم واقعی سهم خود از بخش دولتی این مالیات که شامل مالیات بر ارزش افزوده سوخت و عوارض گمرکی می‌باشد را نمی‌دانیم.
 
معاون اداری و مالی شهرداری مشهد افزود: در سال جاری 250 میلیارد تومان از محل سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده وصول شده که از این رقم تنها 50 میلیارد تومان از محل بخش دولتی بوده است.
 
آذری با اشاره به اینکه سال گذشته دریافتی شهرداری تهران از محل مالیات بر ارزش افزوده 15 برابر مشهد بوده است، گفت: بسیاری از دستگاه‌های شهر مشهد از جمله ایران خودرو، مخابرات و بانک‌ها و... به بهانه اینکه فعالیت آنها محلی نیست حقوق خود را به تهران پرداخت می‌کنند. اگر اینگونه باشد پس شهرداری مشهد نیز وظیفه‌ای برای خدمت‌رسانی به آنها ندارد. مگر می‌شود از شهرداری مشهد خدمت گرفت و به شهرداری تهران حقوق مربوطه به این خدمات را پرداخت کرد؟
 
وی با اظهار تاسف از تصویب طی مسیر خزانه برای سهم شهرداری‌ها از مالیت بر ارزش افزوده تاکید کرد که شهر نمی‌تواند منتظر تخصیص اعتبار برای ارائه خدمات به مردم باشد.
 
معاون اداری و مالی شهرداری مشهد  گفت: برای 600 هزار واحد، تعداد یک میلیون و 100 هزار قبض نوسازی مربوط به سال جاری و معوقات چاپ شده که از نیمه دوم بهمن ماه توزیع آن آغاز می‌شود. همه زیرساخت‌ها برای پرداخت الکترونیکی این قبوض نیز آماده شده است. همچنین امکان اعتراض و تقسیط این قبوض نیز وجود دارد.
 
آذری اضافه کرد: این قبوض شامل هزینه رفت و روب، جمع‌آوری زباله، نگهداری فضای سبز و خدمات آتش‌نشانی است که میانگین قبوض سال گذشته تنها برای هر واحد معادل 84 هزار تومان بود. البته تنها یک سوم مودیان در سال گذشته قبوض عوارض نوسازی خود را پرداخت کردند.
 
معاون اداری و مالی شهرداری مشهد در باره درآمدهای شهرداری مشهد  گفت: تاکنون مجموعا یک هزار و 217 میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری مشهد محقق شده که میزان تحقق درآمدهای شهرداری به صورت روزشمار 50 درصد و در مجموع نیز 42 درصد از کل درآمدهای پیش‌بینی شده سال 95 شهرداری مشهد محقق شده است.
 
آذری افزود: تحقق روزشمار درآمدها در سال گذشته در این لحظه 46 درصد بود که امسال با رشد 200 میلیارد تومانی وصولی نقدی در حوزه درآمدهای مواجه هستیم.
 
وی با اشاره به اجرای اقتصاد مقاومتی و صرفه‌جویی در هزینه‌های شهرداری در این حوزه، خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد با احتساب بخش خصوصی بالغ بر 25 هزار مزد بگیر دارد که 9 هزار و 500 نفر از این تعداد با شهرداری رابطه استخدامی و قراردادی دارند. برای پرداخت مزد این افراد به طور متوسط ماهیانه به بیش از 60 میلیارد تومان منابع نیاز داریم.
 
معاون اداری و مالی شهرداری گفت: با اجرای تخفیفات 34 درصدی شاهد رشد 2 تا 3برابری درآمدهای شهرداری در روز هستیم به گونه‌ای که در حال حاضر روزانه حدود 5 میلیارد تومان درآمد توسط شهرداری مشهد کسب می‌‌شود.
 
آذری در مورد بدهکاران به شهرداری نیز عنوان کرد: برای بخشی از بدهکاران به شهرداری توسط کمیسیون ماده 77 حدود 200 میلیارد تومان رای صادر شده است که بیشترین بدهی مربوط به بیمه‌ها می‌باشد.
 
وی عمده‌ترین بدهکاران به شهرداری را دستگاه‌های دولتی  معرفی کرد  و گفت : دستگاههای دولتی ، بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد تومان به شهرداری مشهد بدهی دارند و  دولت قرار شده از طریق اوراق خزانه بخشی از این بدهی‌ها را تسویه کند ، اما تاکنون یک ریال هم در سال جاری پرداخت نشده است.
 
معاون اداری و مالی شهرداری از  یکی از دستگاه‌های بدهکار به شهرداری مشهد نام برد و گفت : فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد از جمله بدهکاران ما است که در رقم بدهی اختلافاتی وجود دارد اما تعهد کرده‌اند در صورت توافق بر سر میزان بدهی، پرداخت نمایند.
 
وی در پایان از کمک‌های دولتی برای خطوط قطار شهری خبر داد و گفت : در خصوص قطارشهری در بودجه سالیانه پیش بینی شده 50 درصد از هزینه ها باید از محل کمک های دولت باشد، اما از ابتدای سال تاکنون تنها 60 میلیارد تومان از کمک های دولت برای قطار شهری تخصیص یافته است.
 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
شیرین
|
United States
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
آخه این همه پولا رو کی می خوره؟ به خدا من تحصیلکرده فوق لیسانس اگه کاری تو اون مملکت بود برام و اگر به خاطر زن بودن همیشه احساس نا امنی نمی کردم منم الان تو کشور خودم مشغول خدمت بودم. فقط موندم این پولای میلیاردی تو جیب کیا میره اگه مردم عادی ازش سهمی ندارن. البته اینم بگم فرزندان خیلی از اونا که یقه تا بیخ گلو دگمه می کنن در حال حاضر این ور آب لذت می برن و احتمالا همین پولا رو خرج می کنن. اینم بگم حتی یک درصد از فرزندانشون حجاب ندارن این ور آب. تابناک تو رو خدا اینقدر سانسور نکن. خفه شدیم دیگه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
خانم محترم، خیلی جوگیر نشو، با یه حساب سرانگشتی میشه فهمید که سرانه هر نفر طبق این خبر میشه ماهیانه 2 میلیون و 400 هزارتومن. خوب حالا شما بگو با این میزان حقوق که زیر خط فقره چکار میشه کرد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
پدربیامرز شما شهرداری اهواز رو نمیگید؟اهواز نصف وسعت شیرازواصفهان رو داره هردو شهر پنج هزار نفر پرسنل شهرداری دارن ولی اهواز بیش از 12هزارپرسنل داره وهمه درآمداش صرف حقوق پرسنل میشه یکی نیست بگه آخه طرف رو میزارن سرپرست شهرداری شروع میکنه به استخدام بازرسی این وسط چیکارس؟ اهوازم سالی 2تا شهردار عوض میکنه بخاطر اینه وقتی مردم زنگ میزنن یکم آسفالت درخونشون بریزن شهرداری پول نداره بودجه نداره دودش میره توی چشم من شهروند بعد میگن چرا عوارض نمیدی؟اخه چرا بیخودی استخدام میکنی توی یه اتاق 3در45نفرنشستن بیکار به هم دیگه نیگاه میکنن بعد میگن چرا دولت چاق میشه اخه چرا بااینکارا دولت رو بزرگ میکنیدچرا بخاطر اینکه فردا کاندیدشورای شهربشید ازدوستان وفامیل استخدام میکنید تا بهتون رای بدن اینا همش پیش درگاه خداوند سوال جواب داره ؟ اینا اگه خداشناس بودن که اینکارا رو نمیکردن شکمها از حرام پرشده دیگه لشکرامام حسین رو تشخیص نمیدن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
یعنی سالی 700 ملیارد تومن. تمام درآمد میرود به حقوق.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار