تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: درجه ایمان میان مردم باید بالا رود تا ارزش‌ها بین مردم گسترش یافته، روزی‌ها حلال شده و مردم به نماز و اخلاق سالم روی آورند.
کد خبر: ۳۶۶۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷ 25 January 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در شورای زکات استان، با اشاره به اینکه با جایگاه مطلوب و شأن زکات در استان فاصله داریم، گفت: اگر ظرفیت‌های موجود در استان را درست برنامه‌ریزی کنیم مبلغ زکات استان بیش از این خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ پرداخت زکات را احیا کنیم، افزود: باید کار ریشه‌ای برای زنده کردن زکات در جامعه انجام دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: اگر زکات را احیا کنیم رقم زکات خیلی بالا و مشکلات رفع می‌شود و برکات زیادی نیز خواهد داشت.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه اگر هزینه جمع آوری شده از زکات در سال جاری برای فرهنگ‌سازی زکات هزینه کنیم سودمند خواهد بود، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی زکات آثار معنوی چون برکات الهی و آثار مادی چون حل مشکلات اقتصادی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه اگر زکات در روستایی مشوق و مشکل‌آفرین باشد باید در همان‌جا مصرف شود، عنوان کرد: بحث اصلی تبلیغ است. نباید نگاه اول در مصرف زکات را به فقط به کارهای مادی اختصاص داد.

حجت‌الاسلام نکونام بر عملیاتی کردن کار فرهنگی در زکات تأکید کرد و ادامه داد: سازمان تبلیغات باید با بسیج روحانیون و با استفاده از اثرگذاری فکری روحانیون در امر گسترش فرهنگ زکات در استان تلاش کند.

وی به در پیش رو بودن دهه فجر انقلاب اشاره کرد و افزود: 38 سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و این زمان کمی برای تحول فرهنگی و اینکه اسلام جایگاه خود را در دل‌ها و جامعه پیدا کند، نیست.

نماینده ولی‌فقیه با بیان اینکه باید در ایام دهه فجر واکاوی نسبت به عملکرد خود داشته باشیم، تصریح کرد: دستگاه‌های تبلیغی، فرهنگی و اجرایی بررسی منصفانه از عملکرد خود داشته باشند.

وی انقلاب را انقلاب فرهنگ دانست نه انقلاب نان و آب و اظهار کرد: آبادانی باید باشد ولی نباید اصل باشد و فرهنگ را از یاد ببریم. ما برای اسلام چه کرده‌ایم؟ برای جاری کردن اسلام به طور عملی چکار کرده‌ایم؟

حجت‌الاسلام نکونام ایمان را از ضروریات جامعه دینی دانست و افزود: جایگاه ایمان را در جامعه تبیین کنید. کلاهبرداری ها، نزاع‌ها، دزدی‌ها، پرونده‌های کلان و ... همه ناشی از فقدان ایمان است.

وی با تأکید بر اینکه درجات ایمان در بین مردم پایین است، اظهار کرد: درجه ایمان باید بالا رود تا ارزش‌ها بین مردم گسترش یافته، روزی‌ها حلال شده و مردم به نماز و اخلاق سالم روی آورند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه همه ما باید نسبت به انقلاب در محضر خدا پاسخگو باشیم، گفت: به‌گونه‌ای کار کنیم که شرمنده خدا، امام، شهدا و رهبری نشویم.

وی با اشاره به اینکه رهبری شبانه‌روز برای تحقیق و بررسی، تشویق، ترغیب و مسائل کشور و جهان اسلام تلاش می‌کند، عنوان کرد: با تمام وجود رهرو صادقی برای ایشان باشیم و اوقات خود را هدر ندهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار