مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین تأکید کرد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: فقط 5 درصد صرفه‌جویی در آب مصرفی بخش کشاورزی می‌تواند قسمت اعظمی از بحران آب استان را حل کند.
کد خبر: ۳۶۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷ 24 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس در قزوین، رضا گروسی در همایش بحران آب که بعدازظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: بحث بیابان‌زدایی و حفاظت از منابع آبی استان باید از مشارکت داوطلبانه مردم بهره بگیریم البته وقتی به بحران می‌رسیم  نیاز است  که اقدامات دیگری را انجام دهیم.

وی افزود: وقتی در مناقبع آب استان با بحران روبرو می‌شویم، مسوولان باید با طرح و تدوین آیئین‌نامه‌هایب اجرایی و ضوابط مشخص، مشارکت داوطلبانه مردم را هدف‌گذاری کنند تا سریعتر به نتیجه مطلوب برسند.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو تهران ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدای آتش‌نشان اضافه کرد:  بارها در مورد وضعیت نامناسب ساختمان پلاسکو به ساکنان ساختمان هشدار داده شده بود اما فقط اخطار و هشدا کافی نبود.

گروسی ادامه داد : نیاز بود که اقدامات دیگری علاوه‌ ‌بر هشدار دادن به ساکنان ساختمان پلاسکو انجام شود زیرا در قانون ذکر شده که شهرداری‌ حافظ جان و امنیت  شهروندان در حوزه شهری است.

وی عنوان کرد: در بحث مدیریت منابع آب استان  وقتی مشارکت داوطلبانه مردم مطرح می‌شود نیار است که از مشارکت داوطلبانه عبور کرده و اقدامات عملی لازم را با همکاری عامه مردم انجام دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین تصریح کرد: جهادکشاورزی به میزان سهمی که در مصرف آب دارد باید از ضوابط و آئین‌نامه‌هایی که مانع این موهبت الهی می‌شود، جلوگیری کند.

گروسی افزود: مدیرت مصرف آب در بخش کشاورزی می‌‌تواند نقش مهمی در تعادل‌بخشی سفره‌های زیرزمینی داشته باشد                                                                بنابراین اصلاح الگوی کشت و فرهنگ‌سازی در این حوزه می‌تواند به ما کمک کند.

وی عنوان کرد: همه مردم اذعان دارند که قزوین در تابستان به سمت روزهای گرم و شب‌های خنک پیش می‌رود و الگوی بارش از باران به سمت برف  در حال تغییر است که نشان از حرکت استان به سمت بیابانی‌شدن دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند «این ضعف و اشتباهات مدیریتی ماست که از رویدادهای طبیعی بلا می‌سازد» و امروز باید بلای بیابانی شدن قزوین را در کنارسایر بلایای طبیعی اضافه کنیم که موجب می‌شود رتبه ما در حوادث طبیعی افزایش یابد.

گروسی اظهار داشت: فرونشست زمین در دشت قزوین به وضوح قابل مشاهده است و علی‌رغم اینکه بحران آب  هستی و کیان استان را تحت شعاع قرار می‌دهد اما  چون باور نداریم قطع به یقین هر روز بر میزان مشکلات افزوده می‌شود.

وی عنوان کرد: رسانه‌ها و صدا و سیما می‌توانند کارشناسی شده‌تر در بحث بحران آب ورود پیدا کنند و با فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه آب با مدیران دستگاه‌‌های اجرایی همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین یادآور شد: فقط 5 درصد صرفه‌جویی در آب مصرفی بخش کشاورزی  می‌تواند  قسمت اعظمی از  بحران آب استان را حل کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار