رییس اوقاف وامور خیریه فاروج گفت: ارزش ریالی 16 مورد وقف انجام شده در این شهرستان خراسان شمالی تاکنون به سه میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر: ۳۶۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳ 21 January 2017
سعید علیپور صحرا شنبه در گفت وگو با خبرنگاران جدیدترین موقوفه شهرستان را در حوزه مهر تندرستی عنوان و بیان کرد: در راستای اجرای طرح ملی مهر تندرستی یک قطعه زمین در شهر تیتکانلو از توابع شهرستان فاروج با نیت سلامت و بهداشت وقف شد.
علیپور، برآورد ارزش ریالی این زمین موقوفه را یک میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: واقف خیراندیش قربان عشقی یک قطعه زمین به مساحت چهار هزار مترمربع در شهر تیتکانلو از توابع شهرستان فاروج را با نیت رفع نیازهای بهداشتی و درمانی این شهر وقف کرد تا با این وقف تعداد موقوفات جدید شهرستان به 16 عدد برسد.
وی گفت: از 671 موقوفه شهرستان 16 وقف مربوط به امسال بوده است.
وی با اشاره به وضعیت موقوفات شهرستان افزود: 215 سند اجاره موقوفات تمدید و 90 فقره هم جدید تنظیم شده که رشد 176 درصدی در این بخش را نسبت به سال گذشته رقم زده است.
وی از دریافت 60 برگ سند مالکیت موقوفات خبرداد و گفت: امسال تاکنون 2 میلیاردو 400 میلیون ریال جذب شده و اعتبارات تملک دارایی شهرستان 183 میلیون ریال بوده که این اعتبار برای 10 بقعه و 21 مسجد در سطح 2 هزار مترمربع هزینه شده است
علیپور گفت: شهرستان فاروج دارای671موقوفه با یک هزارو 700 رقبه و16بقعه است که 85درصدموقوفات شهرستان به نیت اطعام وعزاداری درماه محرم وصفر است.
وی یادآورشد: ازابتدای ‌سال‌ تاکنون50‌جلد سند مالکیت‌ موقوفات گرفته شده و قالب بر50درصد موقوفات شهرستان دارای سندمالکیت است.
علیپور گفت: از مجموع یک هزارو 617 رقبه، یک هزارو 200 رقبه در آمد زا است.
شهرستان‌ فاروج ‌دارای‌671 موقوفه ، یک هزارو 617 رقبه و 16بقعه ‌تائید شده‌ است ‌که ‌ازابتدای‌ امسال 16وقف جدید ثبت‌ شده ‌و15موقوفه نیز شناسایی شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار