معاون عمليات سازمان آتش‌نشاني شهرداري قزوين:
معاون عمليات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: با حضور به‌موقع و شهرشناسي دقيق آتش‌نشانان، 2 شهروند از مرگ حتمي ناشي از تنفس گاز سمي منوکسيد کربن نجات يافتند.
کد خبر: ۳۶۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹ 18 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین؛ موسی خانی اظهار کرد: در تماس مردمی و پیرو اطلاع‌رسانی مرکز فرماندهی پلیس 110 در ساعت 2 و 16 دقیقه بامداد روز سه‌شنبه بیست و هشتم دی ماه امسال از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در یک منزل قدیمی در خیابان مولوی قزوین کوچه حاج محمدی خبر داده شد که بلافاصله ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی قزوین، آتش‌نشانان ایستگاه شماره سه مولوی را به محل حادثه رهسپار کرد.

وی افزود: در جریان این حادثه که به علت استفاده از بخاری بدون دودکش و انتشار گاز منوکسید کربن و همچنین نشت گاز شهری به وقوع پیوسته بود 2 شهروند (مرد 65 ساله و همسرش) در منزل مسکونی دچار مسمومیت شدید تنفسی شده و در حالت نیمه هوشیار اقدام به تماس با سامانه 110 پلیس و ارائه آدرسی ناقص از محل حادثه می‌کنند.

وی در ادامه افزود: پیرو این تماس سازمان‌های امدادی آتش‌نشانی، اورژانس و پلیس 110 بلافاصله به محل حادثه واقع در کوچه حاج محمدی اعزام می‌شوند و کارکنان آتش‌نشانی ایستگاه شماره سه مولوی با توجه به شناخت دقیق حوزه استحفاظی و از روی نشانه‌های جزئی و ظاهری محل اعلام‌شده توسط شخص تماس‌گیرنده، در زمان کوتاهی اقدام به شناسایی محل حادثه می‌کنند و با هماهنگی و همراهی پلیس انتظامی پس از ورود به منزل مشاهده می‌کنند هر 2 نفر هوشیاری خود را از دست داده و در حالت نیمه بی‌هوش بسر می‌برند.

موسی خانی افزود: آتش‌نشانان بی‌درنگ با رعایت نکات ایمنی و قطع جریان برق و گاز ساختمان اقدام به باز کردن درب و پنجره‌ها و تهویه گازهای سمی محل حادثه می‌کنند و بلافاصله هر دو نفر را که دچار مسمومیت شدید تنفسی شده بودند از  محل خارج و جهت اعزام به مراکز درمانی تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل حادثه می‌کنند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی قزوین با اعلام اینکه علت بروز این حادثه استفاده از بخاری بدون دودکش در فضای کوچک منزل، انتشار گاز سمی مونوکسید کربن و همچنین نقص در بخاری و نشت گاز شهری در محل بوده از شهروندان درخواست کرد تا با رعایت موارد ایمنی از بروز این‌گونه حوادث که در برخی مواقع خسارات جبران‌ناپذیر جانی را در پی دارد جلوگیری به عمل‌آورند.

لازم به ذکر است؛ کارشناسان سازمان آتش‌نشانی قزوین همواره به شهروندان توصیه می‌کنند برای گرم کردن فضای داخل ساختمان‌ها از وسایل گرمایشی مناسب ولوله‌های خروجی استاندارد استفاده کنند و همه منافذ و روزنه‌های ورود و خروج هوا به داخل ساختمان را مسدود نکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار