شهردار اقبالیه خواستار شد
شهردار شهر اقبالیه گفت: ارتقا و تقویت نگاه دینی در فعالیت‌های مرتبط، فراهم کردن زمینه‌های به‌کارگیری و اشاعه نمادها، نشانه‌ها و مؤلفه‌های هویت اسلامی ایرانی در عرصه پوشاک و سبک زندگی از اهداف جشنواره مد و لباس ایرانی، اسلامی است.
کد خبر: ۳۶۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 18 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، محمد پیری در مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه مد و لباس ایرانی، اسلامی که با حضور مسؤولان کشور و استانی در مصلای شهر اقبالیه برگزار شد،‌ با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره اظهار داشت: ارتقا و تقویت نگاه دینی در فعالیت‌های مرتبط، فراهم کردن زمینه‌های به‌کارگیری و اشاعه نمادها، نشانه‌ها و مؤلفه‌های هویت اسلامی ایرانی در عرصه پوشاک و سبک زندگی از اهداف جشنواره مد و لباس ایرانی، اسلامی است.

وی افزود: همچنین از دیگر اهداف نمایشگاه مد و لباس ایرانی، اسلامی هدایت بازار به سوی تولیدات داخلی و تشویق آحاد مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه و غیرمأنوس با فرهنگ و هویت ایرانی است.

شهردار شهر اقبالیه با اشاره به نقش بانوان در جامعه اضافه کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، بانوان توانسته‌اند تا با حضور در تمام عرصه‌های جامعه، قابلیت و توانمندی خود را ثابت کنند.

پیری با اشاره به راهبرد سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که یکی از تأکیدات مهم تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: این جشنواره و نمایشگاه می‌تواند در زمینه مبارزه با تهاجم فرهنگی، تعامل، خلاقیت و نوآوری بین طراحان، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان ایرانی، اسلامی را فراهم کند.

این مسؤول با اشاره به فرهنگ پوشالی غرب بیان کرد: فرهنگ غربی مد و لباس‌های مربوط به اصول خود را به سمت کشورهای دیگر از جمله ایران اسلامی سرازیر کرده که در برخی موارد پوشش‌های نامرتبط با فرهنگ ملی و اسلامی همه‌گیر شده است.

شهردار شهر اقبالیه تأکید کرد: باید در زمینه حفظ و گسترش استفاده از پوشش و لباس‌های ایرانی، اسلامی بیش از پیش تلاش شود.

پیری با بیان اینکه یکی از کارکردهای مهم لباس، نمایان کردن اندیشه‌های دینی است، ادامه داد: با تکیه بر سیره نبوی درمی‌یابیم که لباس مبتنی بر اندیشه و تفکر اسلامی بوده و ورود نگاه معنوی و معناگر در جامعه اسلامی امری ضروری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار