به گزارش خبرنگارتابناک تبریز و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، طی حکمی از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد عباسزاده به عنوان دبیر تخصصی جشنواره سراسری عکس رضوی منصوب شد.
کد خبر: ۳۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲ 18 May 2015

در این حکم آمده است: جناب آقای محمد عباسزاده، با عنایت به پیشنهاد اتاق فکر جشنوره سراسری عکس رضوی، از سری برنامه‌های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (علیه السلام) و به منظور رشد و بالندگی این رویداد عظیم هنری و معنوی و همچنین توسعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، به موجب این ابلاغ جنابعالی به عنوان دبیر تخصصی جشنواره منصوب می‌شوید. امید است با تلاش و پیگیری‌های جنابعالی و همکاری، مساعدت و برنامه‌ریزی موثر اعضای محترم اتاق فکر و با اتکال به خداوند متعال شاهد برگزاری باشکوه و اثربخش این جشنواه باشیم.

گفتنی است جشنواره سراسری عکس رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی،گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا (علیه السلام)، نکوداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (علیه السلام) و کمک به انتشار گسترده این آثار برگزار می‌ شود.

براساس این گزارش هر عکاس می تواند حداکثر 8 قطعه به صورت تک عکس و یا یک مجموعه عکس سه تا هفت عددی از آثار خود را تا پایان خردادماه جاری به سایت دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.

جشنواره سراسری عکس رضوی با همکاری شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی،‌ معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (علیه السلام) و کانون فرهنگ، ‌هنر و ادب آذربایجان ‌شرقی برگزار می شود.

نشست اعضای اتاق فکر جشنواره سراسری عکس رضوی

علی محرمی، معاون هنری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در این نشست، با اشاره به اینکه هنر عکاسی به لحاظ دارا بودن قابلیت‌های ویژه می تواند در فضای پرهیاهوی کنونی با تکیه بر معنویات منجر به ایجاد آرامش روحی و به تبع آن تولید آثاری تاثیرگذار و ماندگار گردد.

وی تاکید کرد: عکس این امکان را فراهم می‌آورد تا هنرمند، اثری را با درونمایه مستحکم و با بهره‌گیری از عناصر ضروری و محوری در کوتاه‌ترین زمان و بدون دغدغه ارائه نماید.

محرمی گفت: ابراز ارادت به پیشگاه حضرت ثامن ‌الحجج (علیه السلام) نیازمند مجاورت به حرم یا ابنیه‌های مطهر نیست و هنرمندان در هر زمان و مکانی بدون محدودیت می‌توانند ارادت قلبی خود به امام رضا (علیه السلام) را در قالب های مختلف با نگاهی عمیق و هنرمندانه به تصویر بکشند


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار