کد خبر: ۳۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۵ 18 May 2015
رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: مهم‌ترین دغدغه صنعتگران كشور، كمبود نقدینگی، تامین مواد اولیه و عدم تعامل مناسب بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی با واحدهای تولیدی است.
رحیم بنامولایی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، طی سخنانی اظهار کرد: بخش خصوصی برای سرمایه‌‌گذاری به موارد متعددی از جمله توافق با دولت، مسائل بانکی، ارتباطات بین‌المللی، محیط کسب و کار،‌ نرخ ارز و ثبات آن و ... نیاز دارد که متاسفانه سرمایه‌گذاران در اغلب این موارد با مشکلاتی مواجه هستند.
وی افزود: برای رفع این معضلات حرکت‌های خوبی در دولت یازدهم آغاز شده که مهم‌ترین آن مبارزه با رانت و فساد اقتصادی است اما سرمایه‌گذاران سرعت عمل بیشتری را در این حوزه انتظار دارند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: البرز در زمینه مسائل صنعتی و معدنی ظرفیت‌های در خور توجهی دارد که می‌توان به خوبی برای آن برنامه‌ریزی کرد اما نمی‌توان چالش‌های این بخش را نیز نادیده گرفت.
بنامولایی با اشاره به اینکه اکنون مهم‌ترین مشکل صنعتگران استان تامین منابع مالی است، تصریح کرد: دولت در این زمینه توجه ویژه‌ای به البرز داشته باشد تا این استان بتواند از ظرفیت‌های خود به درستی استفاده کند.
وی ادامه داد: نقدینگی یک دغدغه بلندمدت برای واحدهای صنعتی است در حالی که بانک‌ها به آن تسهیلات کوتاه مدت می‌دهند و این مشکلی از مشکلات صنایع استان حل نخواهد کرد و بیشتر بر بدهی‌های سرمایه‌گذاران می‌افزاید.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از بهره‌های بانکی یادآورشد: بانک‌ها به ظاهر بهره بانکی را از 28 درصد به 24 درصد رسانده‌اند اما واقعیت این است که وقتی تسهیلات پرداخت می‌کنند، 25 درصد تسهیلات را تا پایان بازپرداخت اقساط نزد خود نگاه می‌دارند که با یک حساب ساده، می‌توان متوجه عدم کاهش نرخ بهره‌های بانکی شد.
رییس اتاق البرز در پایان گفت: برای رفع این معضل پیشنهاد می‌شود، دولت بخشی از سپرده بانک‌ها نزد بانک مرکزی را آزاد کند و در اختیار بانک‌های استان‌های صنعتی قرار دهد تا بتوانند تسهیلات مورد نیاز صنایع استان را پرداخت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار