رئیس هیئت هاکی استان قم با بیان این که ورزشکار باید از جیب خود برای خرید وسایل مورد نیاز هزینه کند گفت: جذب حامی مالی اولویت توسعه هاکی در قم است.
کد خبر: ۳۵۶۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱ 07 January 2017
به گزارش تابناک قم، جعفر جعفری مجد اظهار داشت: استان قم در حدود ۱۶۰ بازیکن در رشته هاکی دارد که حدود ۱۵ نفر از آن‌ها دارای مدرک مربیگری هستند. برگزاری دوره‌های مربیگری هاکی نیز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در برنامه گنجانده‌ایم. افزایش تعداد مربی و فراهم سازی زمینه فعالیت آن‌ها به معنای سرمایه گذاری در جذب هاکی باز است.

وی افزود: مشکل این است که مردم نمی‌دانند هاکی چیست و اصلاً باید از کجا شروع کنند. اگر پوشش تصویری مسابقات هاکی نیز در دستور کار قرار گیرد نگاه مردم به این رشته تغییر می‌کند و به همین منظور نیازمند مشارکت پررنگ رسانه‌ها در زمینه آگاهی بخشی به مردم در خصوص این رشته هستیم.

رئیس هیئت هاکی استان قم گفت: هاکی زیر مجموعه‌های بسیار دارد و هاکی سالنی، بخشی است که ایران در آن قدرتمند است و علت آن هم این است که سالن‌های چند منظوره در سراسر کشور و از جمله قم گسترده شده‌اند. به همین دلیل کار در هاکی سالنی ارجح است و نمی‌توان روی هاکی چمنی یا هاکی روی یخ که عملاً امکان انجام آن نیست سرمایه گذاری چندانی کرد.

جعفری مجد بیان داشت: جذب حامی مالی برای توسعه هاکی در قم از اهمیت زیادی برخوردار است. هزینه خرید وسایل هاکی بالا است و در صورتی که حامی مالی وجود نداشته باشد ورزشکار باید از جیب خود برای خرید وسایل مورد نیاز هزینه کند.

وی عنوان کرد: همه تلاش ما این است که بتوانیم بخش خصوصی را درگیر هاکی کنیم. لازمه این کار هم این است که هاکی قم را بشناسند. ما نیاز به همیاری رسانه‌ها در گسترش هاکی داریم و امیدوار به همکاری آموزش و پرورش برای این موضوع هستیم و جذب حامی مالی اولویت توسعه هاکی در قم است.

رئیس هیئت هاکی استان قم تصریح کرد: در صورت جذب نیروی انسانی قابل قبول در بخش پایه آینده هاکی قم تضمین می‌شود. هاکی ایران در سطح جهان دارای جایگاه خوبی است اما این جایگاه برای مردم ناشناخته است.

وی افزود: ما می‌خواهیم به نسل جوان بگوییم که تا چه حد می‌توان از هاکی لذت برد. افرادی که امروز در کنار ما هستند و در تیم‌های ما عضویت دارند همه پس از آشنایی با هاکی با آن ارتباط برقرار کردند و همگی با عشق و علاقه و بدون چشمداشت در این رشته مشغول به فعالیت هستند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار