خطیب نماز جمعه زابل گفت: مواد مخدر ارزان، امکانات ورزشی گـران! کدام یک را جوان انتخاب کند؟ اینها درد است، بودجه‌هایی که در راه مبارزه با مواد مخدر صرف می‌شود به سمت مسجد، ورزش و هنر به معنی واقعی سوق داده شود.
کد خبر: ۳۵۶۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶ 07 January 2017

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای المهدی (عج)، اظهار کرد: امروز جمعه 17 دی سالروز اجرای توطئه استعماری کشف حجاب به دستور رضا خان پهلوی است؛ کشف حجاب یعنی بی‌حجابی، بی‌بندوباری، یعنی حذف انسانیت و رواج فساد؛ هم اکنون هم در برنامه دشمن به شیوه‌های مختلف وجود دارد و تبلیغ می‌کند، مدام تبلیغ می‌کنند که برهنگی و عریان بودن و بی‌حجابی یعنی تمدن، یعنی با کلاس بودن در حالیکه اگر این طور باشد حیوانات متمدن‌تر از انسان‌ها هستند.

امام جمعه زابل افزود: وقتی زن و مرد حجاب داشته باشند باعث می‌شود به آنها به عنوان یک انسان نگاه شود یعنی انسان بودن آنها مورد توجه قرار می‌گیرد و اگر بی‌حجاب باشند به آنها به چشم یک موجود تحریک کننده نگاه می‌شود، خانواده‌ها، پدران و مادران متوجه باشند زیرا مقصر اصلی در بی‌حجابی‌ها و بدحجابی‌ها والدین هستند، اگر پدر و مرد غیرت داشته باشد اجاره نخواهد داد زن یا فرزندش با مدل‌های فاسد در خیابان حاضر شوند و بی‌حجابی برابر است با بی‌عفتی و حجاب پوشش و محافظ طهارت باطن است.

وی گفت: خانواده‌ها، مسئولان، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها همه مسئول هستند تا به فکر فقرا، جوانان، اشتغال و ورزش باشند زیرا دشمن از این طریق دارد نفوذ می‌کند، از طریق هنر نفوذ می‌کند و فساد را رواج می‌دهد؛ برنامه‌های دشمن را مهندسی معکوس کنیم.

امام جمعه زابل گفت: مواد مخدر ارزان، امکانات ورزشی گـران! کدام یک را جوان انتخاب کند؟ اینها درد نیست، چقدر از بودجه‌هایی که قرار است در راه مبارزه با مواد مخدر قرار بگیرد اگر به سمت مسجد، ورزش و هنر به معنی واقعی سوق داده شود، چقدر ما می‌توانیم جوانان خودمان را حفظ کنیم.

کیخا گفت: چند نفر در هر محله حاضر شوند برای جوانان محل و مسجد پول بگذارند و یک وقت یک باشگاه را برای ورزش جوانان آن محل کرایه کنند تا بروند ورزش کنند، این خیلی بد است که مسئولی که باید برای ورزش جوانان برنامه‌ریزی کند از بی‌پولی و عدم بودجه و اعتبار ناله کند و مجبور شود باشگاه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند و آنها با یک قیمت گزاف وقت را به ورزش جوانان اختصاص دهند و جوان جرات نکند با این قیمت زیاد اسم ورزش و باشگاه را بیاورد.

وی بیان کرد: یاد کنیم از مرحوم جهان پهلوان تختی که امروز جمعه 17 دی سالگرد وفات ایشان در سال 1346 بوده که روز جوانمردی و فتوت نامگذاری شده است، در سرزمین سیستان که مهد دلیران و پهلوانان است، باید به استعدادها بیشتر توجه شود، اگر امید داریم که آرامی‌ها تکثیر و در یک عدد ماندگار نشوند باید برنامه داشته باشیم.

امام جمعه زابل افزود: چطور می‌توانیم امثال امید آرامی‌ها و دیگر عزیرانی که در مقیاس جهانی، افتخار آفرینی می‌کنند تکثیر کنیم در سیستان در حالیکه یکی از بهترین مربی‌های کبدی جهان، که هفت سال مستمر کاپیتان تیم ملی بوده است در شهر شما الان بیکار دارد زندگی می‌کند.. و یک قطعه خانه هنوز ندارد..!!

وی گفت: چه دلخوشی داشته باشه این جوان، چطوری به این جوانان نگاه شود؟ بعد بگوییم معتاد نشو. نگاه‌همان را باز کنیم، خودمان را مقصر ببینیم، مشکل حل می‌شود، مسئولان خودشان را مقصر بدانند برای خدا، بعدا بیایند جلسه برگزار کنند مشکل حل می‌شود.

کیخا ادامه داد: یکشنبه 19 دی سالگرد قیام خونین مردم قم در اعتراض به مقاله ساواک علیه حضرت امام خمینی (ره) در سال 1356 ه. ش است، قیامی که اولین حرکت بزرگ مردمی ضد شاه ملعون شد، قیامی بزرگ بر ضد دستگاه حکومتی فاسد و بی دین و وابسته به استکبار جهانی.

وی اضافه کرد: برای دفاع از امام عزیز، جوانان سینه سپر کردند و تعدادی زیادی گلچین شدند و جرعه نوش جام شهادت شدند، قیامی توأم با ایمان، بصیرت و احساس تکلیف؛ باید بیدار باشیم وقتی صحبت از 9 دی و یا 19 دی و دیگر ایام الله می‌شود صرف نقل تاریخ نیست بلکه یادآوری تلکیف است که چه وظیفه داریم، چه کرده‌ایم و چه خون‌هایی داده‌ایم، دشمن رو به خوبی بشناسیم و از آن غافل نباشیم.

خطیب نماز جمعه زابل گفت: 27 دی سالگرد اجرای برجام و 21 دی سالگرد شهادت شهید احمدی‌روشن دانشمند هسته‌ای ایران در سال 1390 ه.ش است که از خداوند متعال درخواست می‌کنیم که شهدای ما را با شهدای کربلا محشور بفرماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار