مطمئنا برای همه ی ماپیش آمده که به دفتر کار یک مدیراداره مراجعه کرده وساعات متوالی را پشت دفتر معطل شده باشیم.تنها پاسخی که رئیس دفتر به ما می دهد این است که،آقای مدیر جلسه دارد.در بسیاری از این موارد این جلسه اصلا وجود خارجی نداشته وشخص مدیرکل داخل اتاق در حال خوردن صبحانه است و یا در حال سرویس دهی تلفن به اهل منزل به سر می برد.
کد خبر: ۳۵۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 04 January 2017
تابناک ایلام:متاسفانه تنبلی وفرار از خدمت صادقانه،امروزه درمیان مدیران وبسیاری از کارکنان ما باب شده است.بسیاری از مدیر نماها، به طرق مختلف سعی می کنندساعات خدمت رسانی به مردم راکوتاه کرده ودر برخی موارد به حد صفر برسانند.
 
یکی از این راهکارها که عمدتا بهترین مهره وکاربردی ترین آنها است،برگزاری جلسه می باشد.
 
مطمئنا برای همه ی ما پیش آمده که به دفتر کار یک مدیراداره مراجعه کرده وساعات متوالی را پشت دفتر معطل شده باشیم.تنها پاسخی که رئیس دفتر به ما می دهد این است که،آقای مدیر جلسه دارد.در بسیاری از این موارد این جلسه اصلا وجود خارجی نداشته وشخص مدیرکل داخل اتاق در حال خوردن صبحانه است و یا در حال سرویس دهی تلفن به اهل منزل به سر می برد.
 
برخی مواردنیز رئیس واقعا جلسه دارد،اماآیا این جلسه در آن ساعت روز وبا وجودآن همه ارباب رجوع ضرورت داشته که مردم این همه پشت درها معطل بمانند؟
 
به جرات می توان گفت بسیاری(بالغ بر ده درصد) از جلسات که در ادارات برگزار می شوند، عملا بی فایده وبی نتیجه بوده وتنها ابزاری برای فرار از خدمت رسانی به مردم می باشند. مردمی که ولی نعمت وصاحب دولت وحکومت هستند.
 
متاسفانه این درد به لایه های پایینی جامعه هم نفوذ کرده است.معاون را اگر بخواهی ،درجلسه تشریف دارند،مسئول حسابداری جلسه است،روابط عمومی جلسه است،بعضا پیش می آیدکه کل کارکنان اداره درجلسه بوده وحتی دربان هم برای پاسخگویی به مردم حضور ندارد.
 
این جلسات آب،دوغ؛خیار هم مدی شده برای فرار از خدمت رسانی به مردم، وهمین موضوع داد ملت را درآورده است.
 
ادارات باید به فکر ساعات تلف شده در جلسات باشند. وقتی کارمندان ومدیران اضافه کاری دریافت می کنند،باید این جلسات را به ساعات غیر اداری موکول کنند که بابت آنها اضافه کار دریافت می کنند.
 
نباید این جلسات را راه فراری برای شانه جالی کردن از زیر بار مسئولیت قرار داده وحق مطلب که خدمت رسانی به مردم است را ادا ننمایند.
 
به هرحال معظل جلسات کشک ودوغی ادارات؛ این روزها کاسه صبر همگان را لبریز کرده واسبابی برای تحریک نارضایتی مردم فراهم کرده  است.
 
باید ساعات جلسات در ابتدا کم شده وسپس جلسات مهم در ساعات خلوت روز،که ارباب رجوع مراجعه نمی کند برگزار شود.
 
ناگفته نماند که این جلسات اکثرا بی نتیجه بوده وبرای مردم سودی نداشته است.
 
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار