محبوس شدن چهار نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به حدی غافلگیرانه و شگفت انگیز بود که تا مدت ها به خبر اول شهر تبدیل شد.
کد خبر: ۳۵۴۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴ 04 May 2016
محبوس شدن چهار نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به حدی غافلگیرانه و شگفت انگیز بود که تا مدت ها به خبر اول شهر تبدیل شد.
دستگیری این چهار عضو شورا که هر کدام به لقبی مردم پسند شهره بودند روی دیگری از عوام فریبی و بازی با احساسات مردم را به نمایش گذاشت!
اولین عضو دستگیر شده که جوانترین عضو شورا نیز به شمار می رود با استفاده از نرم افزار فتوشاپ و بهره مندی از تصاویر مردم پسند!! توانسته بود آرای بخشی از مردم را که از آفت "ظاهربینی" در رنج هستند، به دست آورده و راهی شورا شود.
دومین عضو زندانی شده ی شورا که از قضا بازهم از قاطبه بانوان بود، در دوران تبلیغات انتخاباتی از لقب پرطمطراق "بانوی اول فرهنگ" استفاده کرده بود و کسی معترض این بانو نشده بود که بر اساس کدام معیار و عملکرد، خود را بانوی اول کلانشهر تبریز می داند؟!
نفر سوم که ادعای حمایت از تورک ها و ...داشت دستگیر شد تا به همه ثابت شود که چنین پزهایی فقط برای پوشش اعمال غیرقانونی بوده و دغدغه های ادعایی محلی از اعراب ندارد و مهم، کسب درآمدهای میلیاردی از قِبل نمایندگی مردم است و بس!
نفر چهارم که سابقه شهرداری تبریز را هم دارد، در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران در خصوص مسافرت های خارج از کشور اعضای شورا، فرموده بودند که به کسی ربطی ندارد که ماها (اعضای شورا) به کجا و چندبار سفر می کنیم!
حال مشخص می شود، کسی که این گونه بی محابا به اصحاب رسانه می تازد، ریگی به کفش دارد و ضرب المثل "آنکه حسابش پاک است از محاسبه چه باک است" برای اعضای شورا مصداق ندارد!
با برملا شدن تخلف این چهار عضو شورا، نکته ای قابل تامل وجود دارد که می تواند چراغ راه آینده باشد:
 "مردم در رای دادن دقت کنند"! به همین سادگی!

*********
ساعاتی پیش جناب احتشام حاجی پور از اعضای بازداشت شده شورای اسلامی شهر تبریز با قرار وثیقه از زندان آزاد شد!

این تیتر خبری بود که چند روز پیش روی خروجی بسیاری از خبرگزاری ها و سایت ها ظاهر شد.
خبری که با شگفتی های بعدی، رنگ و بوی عجیب تری یافت.
حال سوالی که بی پاسخ خواهد ماند چگونگی حضور این عضو شورا در جلسات شورای اسلامی شهر است
آیا ایشان هم به مانند دو عضو دیگر باردیگر اجازه خواهد یافت تا بر صندلی نمایندگی مردم تکیه کند؟
چرا یک متهم که هنوز حکمش صادر نشده ولی جرمش به نحوی به اثبات رسیده و ماه ها در حبس بوده، اجازه پیدا میکند تا در شورایی حضور یابد که نام مقدس اسلامی را یدک می کشد؟
آیا این دهن کجی به مردم و قانون نیست؟ آیا ایشان هم می خواهد با توجیه تراشی و صغری کبری چیدن، به ریش مردم بخندد و محبوس شدن خود را یک سوتفاهم بنامد؟
اینکه ایشان آزاد شده، به قوانین مربوط است ولی حضور دوباره در شورا به ناکارآمدی قانون مربوط است .
ایشان چگونه می تواند دوباره در کسوت نمایندگی مردم، به رتق و فتق امور بپردازد و در تصویب یا رد قوانین و مقررات شهری اظهار نظر کند؟
آیا اعتماد مردم از شورا به حد کافی سلب نشده که میخواهیم بازهم آن را هدف قرار دهیم و کمتر و کمتر کنیم؟
حداقل تا تعیین تکلیف نهایی و جلسه دادگاه به اینان اجازه حضور در صحن شورا داده نشود تا برخی ها نگویند که خورد و برد و دوباره آمد!! بیایید اعتماد مردم را بیش از این سلب نکنید
بیایید نشان دهید که دست درازی به بیت المال عواقب سختی دارد
کار به جایی نرسد که این عضو محترم شورا هم مثل بانوی جوان آزاد شده خود را نعوذبالله با یکی از ائمه اطهار (ع) مقایسه کند!
آن بانوی جوان با گستاخی تمام، خود را به حضرت زینب سلام الله تشبیه کرد و هیچ کس هم حرفی نزد
لااقل اجازه ندهیم آن تراژدی دوباره تکرار شود.
 
غزاله جعفر موحد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار