کد خبر: ۳۵۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۹ 04 January 2017

استاندار سیستان و بلوچستان چابهار را پشتوانه چند استان و نقطه اتکای چند کشور بدون ساحل عنوان کرد و گفت: کشورهای آسیای میانه تمایل زیادی برای استفاده از بندر چابهار دارند.

به گزارش ایسنا علی اوسط هاشمی افزود: بهره‌گیری از امکانات بالقوه استان، بخش مهمی از نیازهای کشور را تأمین می‌کند.

سیستان و بلوچستان برخلاف آنچه که گفته می‌شود به‌مانند گنجینه عظیم خدادادی است که طبیعت یکجا آن را برای مردم ایران ودیعه گذاشته، تا از آن به خوبی بهره برداری کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: وجود منابع بی شمار طبیعی و معدنی، مرزهای آبی و خاکی دسترسی به آب های آزاد جهان از طریق بندر چابهار، تنوع اقلیمی و آب و هوایی برای کشت انواع محصولات سردسیری، گرمسیری و قاره ایی خارج از فصل، نیروی انسانی و... بستر مناسبی را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی به خوبی فراهم کرده است.

استاندار سيستان وبلوچستان یادآورشد: دولت برای فراهم کردن زمینه های سرمایه گذاری علاوه بر توسعه اسکله های تجاری بندر چابهار برای افزایش ترانزیت کالا، همچنین جاده های دسترسی بزرگراها، خطوط راه آهن و دیگر اقدامات زیربنایی از جمله شبکه های گاز رسانی و ایجاد نیروگاهای پر قدرت برای استفاده صنایع بزرگ همانندپتروشیمی و فولاد را به خوبی انجام داده است.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: چنانچه بهره برداری از معادن استان به‌صورت فرآوری و صنعتی انجام شود نه تنها درآمد ناخالص ملی افزایش خواهد یافت بلکه اشتغال صدها نفر از جوانان منطقه نیز فراهم می‌شود.

هاشمی افزود: مسئولان کشوری علاقه زیادی به توسعه بندر چابهار دارند و همین امر سبب شده تا در شرایط بد تحریم‌ها بندر چابهار به جایگاه فعلی برسد.

وی بحث فرصت های دریای را مهم عنوان کرد و گفت: بعضی از کشورهایی که دارای خط ساحلی کم می باشند، آن را به عنوان خزانه ملی تلقی می کنند و ضروری است کشور با برخورداری بیش از 5700 کیلومتر ساحل اقدام جدی کند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به منابع دریایی منطقه، گفت باید شیوه برخورد با این نعمت های الهی منطقی وکارشناسی باشد.

وی همچنین ساحل را محل آرامش عنوان کرد و افزود: ساحل فرصتی برای تخلیه استرس ها و رسیدن به آرامش و کسب انرژی است و ضروری است آن را پاک نگاه داریم. باید به فرهنگ ساحل نشینی توجه داشته باشیم و به آن بیندیشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار