عضو شورای شهر بندرعباس گفت: اولویت در بافت مرکزی شهر باید با عابر پیاده باشد و امکان تردد خودروهای شخصی به این منطقه محدود شود.
کد خبر: ۳۵۴۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷ 03 January 2017
به گزارش تابناک هرمزگان، هومن رفیعی صبح امروز در حاشیه نشست شورای اسلامی شهر بندرعباس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بسیاری از شهرهای کشور، محدوده خاصی از شهر به خصوص در حوزه بافت مرکزی و بازارها با اولویت تردد عابر پیاده ساماندهی شده است و ما نیز در بندرعباس باید از این الگو استفاده کنیم.
 
وی با بیان این که ظرفیت بافت مرکزی شهر بندرعباس محدود است و مردم برای تردد در این محدوده با مشکلات زیادی مواجهند و ترافیک شهری نیز در این نقطه دچار گره‌های وقت‌گیری می‌شود، افزود: اولویت‌دهی به عابر پیاده در بافت مرکزی شهر یک ضرورت بشمار می‌رود که در بندرعباس در بخشی از بافت مرکزی در حال اجرا است.
 
عضو شورای شهر بندرعباس اضافه کرد: اولویت در بافت مرکزی می‌بایست با عابر پیاده و حمل و نقل عمومی باشد و بدون شک با راه‌اندازی سامانه بی‌آر‌تی در شهر بندرعباس، نیاز به این مهم بیش از پیش احساس خواهد شد.
 
رفیعی گفت: آشکارسازی گذرگاه‌های سطح شهر نیز یکی از انتظارات و گاها گلایه‌های مردم است که در برخی از معابر روشنایی وجود ندارد و لازم است تا شهرداری با همکاری اداره برق در این زمینه تدبیر کنند.
 
وی عنوان کرد: برخی از معابر شهری بیش از یک سال است که مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند اما هنوز روشنایی آنها تأمین نشده است و نبود روشنایی در مواقعی موجب بروز ناامنی و مشکل برای مردم می‌شود که باید در این زمینه اداره برق به کمک شهرداری بیاید.
 
عضو شورای شهر بندرعباس خواستار همفکری شهرداری با پلیس راهور در زمینه رفع مشکلات بافت مرکزی شهر بندرعباس و در صورت نیاز ایجاد چراغ قرمز در برخی نقاط برای آسایش عابران پیاده و امنیت عبور و مرور آنها شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار