تابناک: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان سمیرم از افتتاح موزه فرهنگی تاریخی کمال الملک علی سمیرمی خبر داد .
کد خبر: ۳۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵ 08 February 2015

به گزارش تابناک، سجاد افشاری در گفت‌و گو با ایسنا، اظهارکرد: کمال الملک علی سمیرمی وزیر سلطان محمود سلجوقی یک مسجد و یک حمام را به نام خود در سمیرم احداث کرده که اکنون این دو مکان تاریخی همچنان در سمیرم پابرجاست .

وی افزود: حمام کمال الملک علی سمیرمی (خانعلی) در سه سال گذشته توسط این اداره مرمت و بازسازی شد و همان سال قرار شد که موزه تاریخی فرهنگی سمیرم در این مکان و به نام کمال الملک علی سمیرمی دایر شود .

افشاری تصریح کرد: اکنون با گذشت پنج سال از این تصمیم و آماده‌سازی تجهیزات لازم و طی مراحل اداری و حفاظتی آن، قرار است موزه تاریخی فرهنگی کمال الملک علی سمیرمی (خانعلی) در بهمن ماه امسال راه‌اندازی شود .

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان سمیرم خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی این موزه برخی از کتیبه‌های سنگی و اشیاء تاریخی مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی به نمایش گذاشته خواهد شد .

علاوه بر کمال الملک علی سمیرمی که وزیر سلطان محمود سلجوقی بوده، عبدالرحمان سمیرمی نیز از دست اندرکاران و مشاوران امور سلطان برکیارق سلجوقی بوده است .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار