مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: همزمان با سراسر کشور از 59 نفر از تولید کنندگان بخش کشاورزی استان قزوین تجلیل می‌شود.
کد خبر: ۳۵۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸ 02 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، فاطمه خمسه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان این مطلب اظهار داشت: هرساله بر اساس سیاست‌های وزارت متبوع در راستای ارج نهادن به تلاش‌های تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی و ارتقای شأن، جایگاه و اهمیت حرفه‌ای آنان کشاورزان و تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی شناسایی، انتخاب و در هفته تجلیل از کشاورزان برتر معرفی می‌شوند.
وی عنوان کرد: در همین راستا 184 نفر از کشاورزان و تولیدکنندگان پیشرو استان در طی فرآیند تولید بر اساس دستورالعمل توسط گروه کیل‌گیری استانی و شهرستانی و همچنین به‌صورت موردی توسط گروه کیل‌گیری ملی مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند.
خمسه اضافه کرد: از بین این تعداد کشاورز پیشرو استانی، دو نفر به عنوان تولیدکننده برتر کشوری (ملی) و 59 نفر از زیربخش‌های مختلف به عنوان تولیدکننده برتر استانی انتخاب شدند.
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از مهم‌ترین دلایل انتخاب و معرفی تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی را؛ ایجاد رقابت سالم بین بهره‌برداران جهت تولید بیشتر و بهتر محصول از نظر کمی و کیفی، افزایش بهره‌وری و راندمان تولید، شاخص و الگو قرار دادن کشاورزان نمونه و به‌کارگیری آن‌ها در فرآیند ترویج و اشاعه اطلاعات نوین بخش کشاورزی ذکر کرد.
خمسه تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی انتخاب نمونه‌های بخش کشاورزی به‌صورت کمیته‌های اجرایی شهرستانی و استانی با رعایت مراحل جامع انتخاب و توجه به فاکتورهای بهره‌وری در عوامل تولید محصول سالم و توجه به سطوح کشاورزان و سایر نکات فنی اقدامات لازم در جهت انتخاب و معرفی کشاورزان و تولیدکنندگان برتر انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار