استاندار قزوین خطاب به کرگزاران:
استاندار قزوین در نشست بخشداران و فرمانداران گفت: در دفاع از عملکرد دولت نباید محافظه‌کاری کرد بلکه به‌طور قاطع، منطقی و مؤدبانه باید از دولت دفاع کرد تا امیدواری مردم به دولت در جهت رفع گرفتاری‌ها افزایش یابد.
کد خبر: ۳۵۳۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ 02 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین فریدون همتی در چهارمین همایش فرمانداران و بخشداران که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: مسؤولیت‌ها امانتی هستند که باید با نگاه انجام خدمت به نظام و مردم و در راستای پیگیری و تحقق منویات مقام معظم رهبری انجام شوند و مردم در این خصوص به مدیران و مسئولان چشم دوخته‌اند.
وی افزود: تلاش شود باوجود کمترین امکانات، بیشترین ثمره نصیب مردم شود و ارتباط خوب با مردم داشته و به خاطر رفاقت، هم‌حزبی و هم‌گروهی بودن بین مردم تبعیضی صورت نگیرد.
استاندار تصریح کرد: فرمانداران و بخشداران تلاش کنند در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی یک فرد تأثیرگذار باشند و به شکل مستمر و روزانه مسائل و نقاط ضعف و قوت شهرستان‌ها و مناطق را رصد کنند.
همتی گفت: مردم به دولت اعتماد کرده اند و باید از این اعتماد مثل ناموس حفاظت و پاسداری کرد و در حال حاضر متأسفانه رقبای دولت سعی دارند کارکرد دولت را ضعیف نشان دهند در حالی که رقابت سالم باید مبتنی بر انصاف و رعایت ارزش‌های اسلامی باشد.
استاندار افزود:  در جامعه‌ای که رقابت نباشد آن جامعه مرده‌ای است اما در این رقابت‌ها باید حدود و ثغور را مشخص کرده و به خاطر منافع گروهی و حزبی، منافع ملی را زیر پانگذاریم.
وی عنوان کرد: با آمریکا تا زمانی که از خوی استکباری خود دست برندارد دشمن بوده و در مقابل آن‌ها هستیم و آن را دشمن تاریخی خود می‌دانیم و در حال حاضر هم هیچ‌کس در دولت به آمریکا اعتماد ندارد.
وی بابیان اینکه: در شرایط موجود، به مدیران متفاوت، قدرتمند، جسور، اندیشمند و نوآور نیاز داریم.خاطرنشان کرد: باید بتوانیم روحیه نشاط و امید را در جامعه حفظ کرده و با اطلاع‌رسانی مناسب و مرور برنامه‌ها، دستاوردهای دولت در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف را برای مردم تشریح کنیم.
نماینده عالی دولت با اشاره به کارنامه موفق دولت در بخش‌های مختلف بیان داشت: کاهش نرخ تورم، بالا رفتن رشد اقتصادی و حجم صادرات نشان از حرکت دولت در مسیر درست است و با اهتمام  دولت در تعامل مثبت با نظام بین‌الملل هست که شاخص‌های اقتصادی بهبود می‌یابد.
استاندار بیان کرد: باید در استان به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در سال آخر دور اول رئیس جمهور علی رغم تخریبی که از سوی مخالفین علیه دولت صورت می‌گیرد این تخریب‌ها نتواند عملکرد کارگزاران در ذهن مردم را مخدوش و تخریب کند.
 همتی با تأکید بر ضرورت اطلاع فرمانداران از آخرین وضعیت واحدهای تولیدی در سطح شهرستان‌ها و مناطق در ادامه خواستار استفاده بهینه از اعتبارات تخصیص یافته در راستای رونق تولید و اشتغال‌زایی شد و افزود: دولت برای توسعه بخش روستایی، منابع مناسب و ارزان‌قیمتی در سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص داده است که فرمانداران و بخشداران باید با همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی در جهت جذب این منابع تلاش کنند.
وی تصریح کرد: مصوبات سفر خیلی مهم است و لازم است به طور مرتب در جلسات و نشست با اقشار مختلف اجتماعی برای مردم تبیین شود؛ و علاوه بر آن آثار مثبت برجام و گفتمان دولت از جمله موضوعاتی است که باید از سوی مدیران، فرمانداران و بخشداران برای مردم تشریح شود.
استاندار با بیان اینکه دولت و در رأس آن شخص رئیس جمهور به جد معتقد و ملتزم به منویات رهبری است و این موضوع باید به درستی برای مردم تشریح شود، اظهار داشت: مردم در خصوص عملکرد دولت و مسئولان قضاوت خواهند داشت لذا مدیران باید رفتار خوبی با مردم داشته و در جهت حل مشکلات مردم حرکت کرده و مردم را امیدوار کنند.
همتی اضافه کرد: در دفاع از عملکرد دولت نباید محافظه‌کاری کرد بلکه به‌طور قاطع، منطقی و مؤدبانه باید از دولت دفاع کرد تا امیدواری مردم به دولت در جهت رفع گرفتاری‌ها افزایش یابد.
وی با اشاره به دیدار اعضای دولت با مقام معظم رهبری بیان داشت: رهبری در جلسه دیدار دولت با ایشان گفتند تبلیغ دولت، کار دولت است که جمله درست و دقیقی است و باید به شکل شبانه‌روزی برای مردم تلاش کرد و مردم هم قضاوت و ارزیابی خود را خواهند داشت.
تعامل با نمایندگان مجلس و استفاده از ظرفیت آن‌ها و تعامل با ائمه جمعه و فعالان فرهنگی و اجتماعی از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه از سوی استاندار مورد تأکید قرار گرفت.
گفتنی است در این جلسه معاونین استاندار و فرمانداران استان به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته به همراه برنامه‌ها و پیشنهاد‌ها پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار