جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع)ایلام؛
جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت:سپاه و بسیج همواره برای رفع مشکلات و دغدغه مندی های کشور و نیز افزایش توان و اقتدار ایران اسلامی در مقابل دشمنان آماده است و حضور مستمر دارد.
کد خبر: ۳۵۲۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵ 01 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ عبدالصاحب طهماسبی اظهار کرد: سپاه در بخش های دفاعی، فرهنگی، اجتماعی، محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی، معنوی و دینی نقشی محوری در سطح جامعه ایفا می کند و هدف آن نیز همکاری با برنامه های دولت و در راستای خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم است.
 
وی افزود: سپاه و بسیج همواره برای رفع مشکلات و دغدغه مندی های کشور و نیز افزایش توان و اقتدار ایران اسلامی در مقابل دشمنان آماده است و حضور مستمر دارد.
 
سرهنگ طهماسبی تاکید کرد: سپاه از همان بدو تشکیل به فرمان امام راحل تاکنون در هر زمان و مکان که به حضورش نیاز بود برای خدمت رسانی موثر و اثر بخش به نظام و مردم حاضر و آماده است.

اربعین محوری ترین برنامه های سپاه استان ایلام
وی گفت: با توجه به موضوع اربعین و عبور میلیونی زائران عتبات عالیات از مرز مهران، سپاه استان هر چند به طور ذاتی و تخصصی عضو کارگروه و کمیته خاصی نیست اما همه ساله در حد توان و تجهیزات خود به زائران اربعین خدمات رسانی می کند.
 
به گفته وی، امسال همچون سال های قبل سپاه استان ایلام با ایجاد یک قرارگاه در نقطه صفر مرزی برای ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین در حوزه های مختلف فرهنگی، تغذیه، حمل و نقل، بهداشت و امنیت ورود کرد.
 
سرهنگ طهماسبی یادآور شد: در بخش اسکان 2 ارودگاه تا سقف پذیرش 15 هزار زائر در شبانه روز با امکانات زیست خواب و گرمایشی احداث کردیم همچنین با دایر کردن ایستگاه های صلواتی و برپایی 150 آشپزخانه خانگی و نانوایی های سیار از زائران اربعین با وعده های غذایی گرم و سرد پذیرایی شد.
 
وی افزود: در حمل و نقل نیز یک هزار و 70 دستگاه اتوبوس و مینی بوس سپاه با استقرار در مرز مهران زائران را به نقاط مختلف کشور منتقل کردند ضمن اینکه 70 دستگاه تریلر نیز برای جابجایی زائران از پایانه مرزی مهران به ترمینال برکت و شهر مهران پیش بینی شده بود.
 
وی در خصوص اقدام های انجام شده در حوزه درمان گفت: 2 بیمارستان صحرایی متشکل از بخش های مختلف درمانی با ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و پزشکی رایگان در ایام منتهی به اربعین در خدمت زائران بودند و در این مدت افزون بر 20 هزار زائر در این بیمارستان های صحرایی ویزیت شدند.
 
سرهنگ طهماسبی اظهار کرد: در بخش فرهنگی هم نصب علم و پرچم در طول مسیر پل زائر تا پایانه، پخش مداحی و نوحه از بلندگوهای نصب شده در این مسیر، توزیع دفترک (بروشور) با محتواهای مذهبی، بهداشتی، ادعیه و نصب تلویزیون بزرگ شهری با پخش مطالب مفید برای زائران از جمله اقدام های فرهنگی سپاه در این ایام بود.

اربعین سال آینده نیازمند توسعه زیرساخت ها و رفع نیازها است
جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: هر چند در اربعین امسال نسبت به سال گذشته مشکلات کمتر بود اما هر سال به حجم جمعیت زائران افزوده می شود و استان ایلام به تنهایی یا با کمک استان های معین قادر به ارائه خدمات و رفع نیازهای این همه زائر نیست.
 
وی با توجه به اهمیت مساله اربعین تاکید کرد: برای موضوع اربعین و خیل عظیم جمعیت زائران باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم و برای سال های آتی مسائل و معضلات باید بر طرف شود ضمن اینکه افزایش تعداد مرزهای خروجی منتهی به کشور عراق همچون مرز چیلات، باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
 
سرهنگ طهماسبی یادآور شد: باید بهبود وضعیت مسیرهای ورود و خروج زائران در دستور کار قرار گیرد همچنین زیرساخت های لازم به ویژه در قسمت راه و جاده برای تردد سهل زائران در استان ایلام مد نظر و توجه متولیان باشد.
 
وی با اشاره به توان بالای قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در حوزه عمران و زیربنایی گفت: مسئولان استان باید از این توان برای توسعه زیرساخت های زیربنایی بهره گیرند ضمن اینکه این قرارگاه آمادگی لازم برای انجام خدمات زیرساختی در استان ایلام را دارد.
 
به گفته وی، باید برای ساماندهی زائران اربعین مسئولان استان های مختلف به صورت تخصصی و در قالب کارگروه هابی وارد کار شوند به عنوان مثال هر استان برای زائران خود زیرساخت های لازم در مرز مهران را فراهم کند تا این زائران کمتر دچار مشکل شوند.
 
جانشین فرمانده سپاه استان ایلام اضافه کرد: در سال های آینده موسم اربعین در فصل گرم سال است و با توجه به شرایط اقلیمی استان ایلام و شهرستان مهران و نیز پدیده گرد و غبار باید از هم اکنون تمهیدات لازم برای آن زمان اندیشیده شود.
 
اقدام های سپاه در حوزه محرومیت زدایی
سرهنگ طهماسبی در مورد فعالیت های سپاه در حوزه محرومیت زدایی و بسیج سازندگی گفت: در حوزه محرومیت زدایی سپاه پاسداران با کمیته امداد تفاهم نامه ای به منظور احداث 6 هزار منزل مددجویی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد در مناطق روستایی کشور منعقد کرد که سهم استان ایلام احداث 631 واحد است.
 
وی افزود: روند احداث این منازل به طور کامل با سپاه است و بخشی از اعتبارات آن نیز توسط سپاه و بخشی از سوی کمیته امداد تامین می شود همچنین مددجویان نیز در حد توان در تامین اعتبار احداث این منازل همکاری دارند که در این شرایط زیربنای واحدها بیشتر خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه تاکنون 200 واحد از این بناها در استان ایلام ساخته و در مناسبت های هفته بسیج و دفاع مقدس به صاحبان آنها تحویل داده شده است، یادآور شد: این ساختمان ها با نیروی انسانی و امکانات سپاه و متناسب با استاندارد های ساختمان سازی ساخته می شود.
 
سرهنگ طهماسبی اظهار کرد: متراژ این ساختمان ها 50 مترمربع است که در صورتی که خود مددجویان در اعتبار آن مشارکت داشته باشند با توجه به میزان مشارکت مددجویان به متراژ این منازل اضافه می شود.

90 میلیارد ریال اعتبار برای طرح های محرومیت زدایی در استان ایلام
جانشین فرمانده سپاه استان ایلام گفت: در سال گذشته و امسال 2 هزار و 320 طرح شامل ساخت یا مرمت مسجد، غسالخانه، احداث فضاهای ورزشی، آبرسانی، احداث یا مرمت پل، جاده سازی با 90 میلیارد ریال اعتبار توسط بسیج سازندگی در استان ایلام انجام شده است.
 
وی اجرای یک هزار و 689 طرح در سال جاری با اعتبار 190 میلیارد ریال شامل پرورش مرغ بومی و محلی، قارچ، زنبور عسل، باغداری و تولید گیاهان دارویی در بخش های روستایی و مناطق محروم در حوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی را از دیگر فعالیت های سپاه استان ایلام اعلام کرد.
 
سرهنگ طهماسبی تاکید کرد: استان ایلام با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های متعدد در زمینه های مختلف، اما از نظر صنایع تبدیلی مشکل دارد در حالیکه به جای خام فروشی مواد اولیه تولیدی در استان با ایجاد صنایع تبدیلی می توان آنها را پس از فراوری روانه بازار مصرف کرد.
 
وی یادآور شد: به عنوان مثال شهرستان دره شهر قطب کاشت صیفی و سبزی به ویژه خیار است که می توان با ایجاد صنایع تبدیلی به جای فروش فله ای و خام فروشی خیار و صیفی جات، بخشی از آن را به خیارشور یا ترشی تبدیل و بعد به بازار عرضه کرد.
 
وی گفت: شهرستان ایوان قطب تولید انواع انگور مرغوب است که می توان از این محصول با ایجاد کارخانه های فراوری اقدام به تولید مربا، غوره، کشمش، کنستانتره کرده و روانه بازار مصرف استان و خارج از استان کرد.
 
سرهنگ طهماسبی اظهار کرد: به منظور شناسایی توانمندی های استان سازمان بسیج سازندگی سپاه با مسئولان شهرستان های مختلف و تولید کنندگان میثاق نامه و تفاهم نامه هایی در جهت ایجاد کارگاه های صنایع تبدیلی به امضا رسانده است.
 
وی افزود: به همین منظور در هر شهرستان یک قطب در زمینه کشاورزی، صنایع دستی و یا مشاغل دیگر شناسایی شده که تولید کنندگان با افزایش میزان تولید با کیفیت خود زمینه را برای راه اندازی کارگاه های تبدیلی و صنایع پایین دستی فراهم می کنند.
 
وی یادآور شد: با ایجاد کارگاه های صنایع تبدیلی علاوه بر اینکه سرانه تولید در استان افزایش می یابد از خام فروشی و فروش فله ای محصولات به دیگر نقاط جلوگیری و همچنین زمینه اشتغال زایی برای افراد جویای شغل نیز فراهم می شود.

راهیان نور یک ظرفیت مغفول مانده
جانشین فرمانده سپاه استان ایلام در خصوص راهیان نور هم گفت: وجود یادمان ها و آثار به جای مانده از جنگ تحمیلی می تواند به فرصتی مغتنم برای این استان در حوزه های فرهنگی، گردشگری و حتی اقتصادی تبدیل شود.
 
وی افزود: هر چند در طول سال استان ایلام میزبان کاروان های متعددی از نقاط مختلف کشور است اما یادمان های استان به علت نبود امکانات و زیرساخت های لازم مانند راه دسترسی مناسب، برق، آب و دیگر امکانات رفاهی برای پذیرش تعداد بیشتری از کاروان های راهیان نور مشکل دارد.
 
به گفته وی، استانی چون خوزستان با ایجاد بسترها و زیرساخت های لازم در یادمان های دفاع مقدس سالانه پذیرای کاروان های زیادی از مناطق مختلف کشور است و استان ایلام نیز می تواند با ایجاد بسترهای لازم پذیرای تعداد بیثشتری از کاروان های راهیان نور باشد.
 
سرهنگ طهماسبی افزود: استان خوزستان با استفاده از ظرفیت استان های مختلف در یادمان های دفاع مقدس اقدام به احداث مکان هایی برای پذیرش و استراحت و پذایرایی از کاروان های آن استان کرده که استان ایلام نیز می تواند از این ایده برای پذیرش کاروان های راهیان نور و زائران اربعین استفاده کند.
 
وی توضیح داد: با کمک استان های مختلف جایگاه هایی برای هر کاروان اعزامی در محل یادمان های دفاع مقدس ایجاد می شود تا هر کاروان متعلق به استان های مختلف با ورود به محل یادمان های در مناطق عملیاتی دفاع مقدس با مشکل اسکان و استراحت مواجه نباشند.
 
سرهنگ طهماسبی با اشاره به مشکلات زیرساختی یادمان های دفاع مقدس اظهار کرد: این زیرساخت ها نیازمند تامین اعتبار است که با توجه به اهمیت ظرفیت کاروان های راهیان نور و حضور این کاروان ها از سراسر کشور در استان ایلام مسئولان با تزریق اعتبار می توانند شرایط بهره گیری استان از این ظرفیت را فراهم سازند.
 
وی یادآور شد: در طول سال جاری بیش از 15 هزار و 240 دانش آموز دختر و پسر، چهار هزار و 695 دانشجو، 17 هزار و 350 نفر در قالب کاروان محلات از این استان به یادمان های دفاع مقدس اعزام شده اند و 197 هزار و 350 نفر نیز از دیگر استان های کشور در قالب کاروان راهیان نور از یادمان های استان ایلام بازدید کرده اند.
 
جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام افزود: یکی دیگر از خدمات سپاه استان اعزام افراد محروم و نیازمند به مشهد مقدس است که به همین منظور در سال جاری چهار هزار و 290 نفر از افراد بی بضاعت استان که تاکنون توفیق تشرف به مشهد مقدس را نداشتند با هزینه سپاه به این سفر معنوی اعزام شدند./ف
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار