تابناک: اصفهانی که همیشه به استانی تسعه یافته یاد می‌شود و معین تهران است شاهد روستاهایی هستیم که هنوز با آب سیار سرپا مانده اند.
کد خبر: ۳۵۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 01 January 2017
تابناک اصفهان: اصفهانی که همیشه به استانی تسعه یافته یاد می‌شود و معین تهران است شاهد روستاهایی هستیم که هنوز با آب سیار سرپا مانده اند.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با بیان اینکه این استان دارای یک هزار و 339 روستا است که 948 روستا با 635 هزار نفر جمعیت زیر پوشش این شرکت است، ادامه داد: در سال گذشته 416 روستا به آبرسانی سیار  تجهیز شدند  و از فروردین تا اردیبهشت برای  273 روستا آبرسانی سیار انجام شده است و پیش بینی می شود تا پایان تابستان امسال به 400
روستا آبرسانی سیار انجام شود.
 
قرائتی با اشاره به کاهش تعداد روستاهایی که نیاز به آبرسانی سیار دارند، خاطر نشان کرد: این موضوع به دلیل در مدار قرار گرفتن بخشی از مجتمع های آبرسانی در شهرستان نایین است و اگر دو طرح مجتمع آبرسانی در نائین بطور کامل بهره برداری شود، 40 روستا از چرخه آبرسانی سیار حذف خواهد شد.
 
بیشترین آبرسانی سیار به شهرستان نایین بوده است زیرا نائین 70 درصد کاهش بارندگی داشته و آبرسانی از ضروریات برای روستاهای این منطقه است.
 
قرائتی بیان کرد: دو طرح مجتمع آبرسانی روستایی از مدت ها قبل در شهرستان نائین با نام های لای سیاه و « کوهستان و بهارستان» بدلیل تخصیص نیافتن اعتبار، متوقف شده بود اما از سال گذشته با تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به تکاپو افتاد.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان اذعان داشت: شهرستان اردستان پس از شهرستان نائین بیشترین آبرسانی سیار  را داشته و کمترین آبرسانی سیار به شهرستان فلاورجان بوده است و آران و بیدگل تنها شهرستانی بود که نیاز به آبرسانی سیار نداشت.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان با بیان اینکه این دو مجتمع حدود 40 روستا را پوشش می‌دهند، تصریح کرد: در حال حاضر 16 روستا در مدار بهره برداری این مجتمع های آبرسانی قرار گرفته اند و مابقی نیز تا پایان سال زیر پوشش قرار می گیرند.
وی گفت: اکنون در استان اصفهان 152 مجتمع آبرسانی روستایی در مدار بهره برداری قرار دارند.
 
قرائتی با بیان اینکه سال گذشته در حدود 31 میلیارد ریال برای آبرسانی سیار در استان اصفهان هزینه شده است، گفت: 38 ناو آبرسانی و 523 تانکر ثابت برای این کار به خدمت گرفته شد.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان بیان کرد: هزینه آبرسانی سیار برای هر خانوار یک میلیون و 20 هزار ریال و به ازای هر نفر 380 هزار ریال اعلام شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار