معاون حمل و نقل شهرداری بندرعباس گفت: زیرساخت‌های شهری در بندرعباس در خدمت به اقتصاد کشور قرار دارد و لذا باید این مهم در تخصیص اعتبارات بیشتر به این شهر مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۳۵۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱ 01 January 2017
به گزارش تابناک هرمزگان، بابک هاشمی امشب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بندرعباس به لحاظ حمل و نقل دارای پیچیدگی‌ها و موضوعات خاصی است که توجه به آنها در روند توسعه این شهر ضروری است.
 
وی با بیان این که شهرها و حومه‌های بزرگ متعددی در مجاورت شهر بندرعباس در حال شکل‌گیری است که باید برای حمل و نقل عمومی آنها و شیوه تردد مردم این مناطق به بندرعباس توجه شود، افزود: طرح‌های جامع ترافیکی در شهرها باید همتراز با حومه آنها باشد.
 
معاون حمل و نقل شهرداری بندرعباس ادامه داد: ما در زمینه همکاری با اداره کل حمل و نقل و راهداری پیشقدم هستیم تا بتوانیم اجرای طرح‌های کلان حمل و نقلی را با مشارکت یکدیگر و متناسب با نیازهای آینده شهر انجام دهیم.
 
هاشمی در همین زمینه اضافه کرد: ترمینال مسافربری فعلی بندرعباس در محدوده شهر قرار گرفته و تردد اتوبوس‌ها به درون شهر با مشکلاتی برای آنها و البته برای مردم ساکن در مناطق همجوار با ترمینال همراه بوده است و انتظار داریم تا روند ساخت ترمینال جدید مسافری بندرعباس تسریع شود.
 
وی با بیان این که یک دهه است که ساخت ترمینال مسافربری بندرعباس در موقعیت جدید تعطیل است، گفت: زیرساخت‌های بندرعباس نظیر ترمینال مسافربری، ترمینال راه‌آهن، فرودگاه و زیرساخت‌های شهری بندرعباس در خدمت اقتصاد کشور هستند و باید در زمینه تخصیص اعتبار به توسعه شهر بندرعباس، این جایگاه در نظر گرفته شود.
 
معاون حمل و نقل شهرداری بندرعباس عنوان کرد: ما روزانه حدود 70 هزار سفر شهری برای صنایع غرب شهر بندرعباس داریم و یکی از معضلات در این زمینه سنگینی بار ترافیک در محورهای خروجی از شهر بندرعباس است که در نظر داریم تا مسیر تردد خودروهای سنگین را با خودروهای سبک تفکیک کنیم.
 
هاشمی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم که خودروهایی که کاربری شهری ندارند وارد شهر شوند چرا که تأسیسات شهری و تجهیزات شهری با این ترددها آسیب می‌بینند و از سوی دیگر خطرات زیادی در این زمینه وجود دارد.
 
وی در پایان از راهنمایی و رانندگی نیز خواست تا به شهرداری برای برخورد با مسافربرهای شخصی کمک کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار