معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین:
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: راه اندازی خانه سلامت در قزوین با کمک بخش دولتی و خصوصی برای ارتقاء سلامت مردم ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
کد خبر: ۳۵۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 29 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی روز چهارشنبه در جلسه گارگروه بهداشت و درمان استان که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: با تشکیل جلسات کارگروه سلامت باید دنبال اجرایی شدن مصوبات هم باشیم تا کارها به نتیجه برسد.

شاهرخی در خصوص ضرورت احداث خانه سلامت در استان بیان کرد: راه اندازی خانه سلامت در استان یک ضرورت است که باید با حمایت و جلب مشارکت بخش خصوصی و سازمان های مردمی انجام شود و در این راه دولت هم تسهیل کننده و ناظر بر اجرای امور است.

وی با اشاره به رسالت رسانه ملی در خصوص تامین سلامت مردم تصریح کرد:رسانه ملی باید رسالت خود را در خصوص اطلاع رسانی در حوزه تامین سلامت مردم به نحو مطلوب انجام دهد و با حضور مستمر در این جلسات نسبت به تهیه و پخش گزارش های دوره ای با هدف آگاه سازی جامعه اقدام کند.

شاهرخی تصریح کرد: دستگاههایی مانند صنعت، معدن و تجارت؛ دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی می بایست نظارت مستمری بر نحوه تولید وعرضه مواد غذایی از مبدا داشته باشند و آن را ضروری بدانند.

وی گفت: توجه به آموزش در شهرها و روستاهای استان نیز در تامین سلامت غذایی مردم ضروری است و در کنار آن لازم است تا در تصمیم گیری ها نیز پس از بررسی کارشناسی موضوعات را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهیم و موارد پیشنهادی را پس از تایید نهایی برای تصویب و اجرایی شدن به کارگروه ارایه کنیم.

شاهرخی یادآورشد: برای تامین سلامت مردم باید نسبت به تعیین تکلیف بازار پرنده فروشان اقدام شود و با همکاری دامپزشکی و شهردای قزوین در خصوص نقل مکان و یا ساماندهی این بخش از بازار قزوین در اسرع وقت تصمیم گیری کنیم.

وی بیان کرد: گزارش عملکرد مقایسه ای از سال ۹۳ تا ۹۵ از حوزه سلامت، بهداشت و درمان و وضعیت تولیدات کشاورزی، دامی و غذایی استان توسط دستگاههای ذی ربط باید تهیه شده و در اختیار دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان قرار گیرد و در کتاب عملکرد دولت تدبیر و امید، چاپ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار