رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اهدای عضو در ایلام از افراد مرگ مغزی به بیماران نیازمند مستلزم تغییر در باورها و عقاید سنتی افراد جامعه و به ویژه اطرافیان فرد دچار مرگ
کد خبر: ۳۵۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ 27 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر علی دل پیشه روز سه شنبه  اظهار کرد: برای ایجاد تغییر در باور و نگرش مردم باید رسانه ها با قدرت نفوذ و کلام خود مردم را به حسن انجام اهدای عضو و نجات جان دیگر بیماران نیازمند دریافت عضو تشویق و ترغیب کنند.

وی افزود: اهدای عضو در استان ایلام نیاز به فرهنگ سازی و تشویق مردم دارد که ترویج این فرهنگ از عهده رسانه ها، هنرمندان، افراد دارای تریبون همچون ائمه جمعه و جماعت و مسئولان استان ساخته است.

دل پیشه یادآور شد: قاطبه مردم استان ایلام به علت تفکرها و باروهای قلبی و نیز علایق شدید به فرد مرگ مغزی شده حاضر به پذیرش مسئله اهدای عضو عزیز خود به دیگران نیستند و گاه تا لحظه آخر به زنده و سالم شدن بیمار خود امیدوار هستند و همین عوامل باعث اجتناب آنها از اهدای عضو فرد مرگ مغزی شده می شود.

وی گفت: یکی دیگر از علل های اینکه در استان ایلام نسبت به دیگر استان های کشور اعدای عضو صورت نمی گیرد نبود زیرساخت های لازم پیوند عضو در استان است که افراد مایل به اهدای عضو باید به استان های برخودار از زیرساخت های پیوند عضو سفر کنند.

وی افزود: اتاق عمل ویژه پیوند عضو، بهره گیری از پزشکان فوق تخصص پیوند عضو و کادر مجرب پرستاری از جمله نیازهای استان برای انجام پیوند عضو در استان است که هنوز این امر در استان ایلام محقق نشده است.

دل پیشه تاکید کرد: اما برای بیمارستان در حال ساخت 374 تخت خوابی بخش پیوند یک یا 2 عضو با اولویت پیوند کلیه در نظر گرفته شده است که با راه اندازی و آغاز به کار این مرکز درمانی بزرگ پیوند تک یا 2 عضو در استان انجام بگیرد که برای راه اندازی بخش پیوند تک عضو به 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است./م
 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار