معاون اموراجتماعی اداره کل بهزیستی استان ایلام؛
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان ایلام گفت:اجرایی شدن منشور حقوق شهروندی موجب می شود هر فرد از حقوق خود آگاه شود که این امر خود به خود امنیت جامعه را افزایش می دهد.
کد خبر: ۳۴۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵ 27 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛زهرا همتی اضافه کرد: اجرایی شدن منشور حقوق شهروندی موجب می شود هر فرد از حقوق خود آگاه شود که این امر خود به خود امنیت جامعه را افزایش می دهد.
 
وی کاهش آسیب های اجتماعی را از دیگر دستاوردهای تحقق منشور حقوق شهروندی در جامعه دانست و افزود: زمانی که هر فرد ملزم به احترام حقوق دیگران شود به تناسب آن آسیب های اجتماعی نیز در جامعه کاهش پیدا می کند.
 
همتی تاکید کرد: تعدادی از مفاد این منشور با موضوع کودکان، زنان و توانخواهان مرتبط با بهزیستی است که بیانگر توجه ویژه دولت به این قشر بود و این مساله احساس شادابی و رضایت را در این قشر بدنبال خواهد داشت.
 
معاون امور اجتماعی بهزیستی ایلام یادآور شد: توانخواهان به عنوان عمده جامعه هدف بهزیستی افرادی هستند که آگاهی لازم به حقوق خود نداشته و حقوق شهروندی شان رعایت نشده که در نتیجه در این منشور حقوق آنها بصورت ویژه دیده شده است.
 
وی اظهار کرد: هر شخصی در جامعه یک حقوق و یک تکالیف دارد و زمانی که حقوقش رعایت شود تکالیف فردی را نیز به درستی انجام خواهد داد.
 
معاون امور اجتماعی بهزیستی ایلام گفت: در منشور حقوق شهروندی ابلاغی از سوی رئیس جمهور تمامی نیازهای فردی از جمله روانی، اجتماعی و فرهنگی دیده شده و رعایت آن، اطمینان از رعایت حقوق فردی و احقاق حق را در افراد ایجاد می کند.
 
به گزارش تابناک ایلام، رئیس جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته منشور حقوق شهروندی را رونمایی کرد.
 
منشور حقوق شهروندی در 120 بند با پنج ساز و کار از سوی دولت به منظور تحقق کامل حقوق مربوط با افراد در جامعه است که در این منشور علاوه بر حقوق حیاتی و اصولی، حق مردم نسبت به دولت و دستگاه های اجرایی از ضمانت اجرایی برخوردار شده است. /ف
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار