امام جمعه آبدانان؛
امام جمعه آبدانان گفت: مراکز علمی و آموزشی از مهمترین مکان های تربیتی و آموزشی هستند.
کد خبر: ۳۴۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ 25 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام حسین حاجیلری روز یکشنبه در گردهمایی ائمه جماعت مدارس این شهرستان اظهار کرد: مراکز علمی و آموزشی از مهمترین مکان های تربیتی و آموزشی هستند که چنانچه فضای عمومی و برنامه های محتوایی آنها توسط متولیان امور تلطیف و تذهیب شود، آموزه های اخلاقی در جامعه گسترش پیدا می کند.
 
وی ائمه جماعت مدارس و مراکز آموزش عالی را هادیان دینی و سیاسی دانش آموزان و دانشجویان دانست و افزود: بخش زیادی از مقدمات پیروزی انقلاب اسلامی و اداره جریان نورانی و ماندگار دفاع مقدس به همت و فداکاری و احساس مسئولیت و موقعیت شناسی جوانان و نوجوانان در دانشگاه ها و مدارس بدست آمد و باعث عزت و افتخار نظام اسلامی شد.
 
رئیس آموزش و پرورش آبدانان نیز در این گردهمایی گفت: از مجموع 112 مرکز آموزشی شهری و روستایی این شهرستان با همکاری نهادهای فرهنگی، مدیران و مربیان پرورشی، نماز جماعت در 70 درصد مدارس اقامه می شود.
 
صفر رحمانی با تشکر از مبلغان دینی افزود: در سال تحصیلی 45 نفر از روحانیون مبلغ و مبلغه علوم دینی در سطح مدارس امور معنوی و تربیتی دانش آموزان شامل اقامه نمازجماعت،برگزاری دعاهای کمیل و ندبه، زیارت عاشورا و بیان احکام دینی و شرعی را بر عهده دارند.
 
در سال تحصیلی 96 - 95 در مجموع هشت هزار و 500 دانش آموز شهرستان آبدانان در 170 کیلومتری ایلام، در مقاطع مختلف تحصیلی در 112 فضای آموزشی و زیر نظر یک هزار و 200 معلم و مربی مشغول به علم آموزی هستند./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار