دویست و سیزدهمین نمایشگاه موزه عکسخانه شهر با عنوان صد سال خاطره به مناسبت روز جهانی موزه و بیستمین سال گشایش موزه عکسخانه شهر برگزار می شود.
کد خبر: ۳۴۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 13 May 2015
به گزارش ایرنا این نمایشگاه شامل 30 قطعه از عکس های کمتر دیده شده از عکاسان دوره قاجار عبدالباقی همدانی، آقارضا عکاس باشی ناصرالدین شاه، مظفرالدین شاه، آنتوان سوریوگین ... و تعدادی عکاس خارجی از جمله (والریwalery ) انگلیسی، (آدلهAdele ) اتریشی و هولستر آلمانی از آرشیو موزه است.

موضوع عکس ها بیشتر شامل سوژه های انسانی است به جز یک عکس که از فضای داخلی اتاقی متعلق به خانه ای ایرانی ست که در عکس های قدیمی کمتر نمونه ای شبیه آن را مشاهده می کنیم.

همینطور از نظر تکنیکی دو نمونه آورده شده یکی عکسی که دست رنگ است و دیگر پرتره های دوتایی که عکاس با تکنیک عکسبرداری خود سوژه را در دوحالت نشان می دهد.

ویژگی ارزشمند این نمایشگاه مربوط به تاریخ عکاسی است و برخی عکس های این نمایشگاه در طول 20 سال فعالیت موزه از طرف مردم به موزه اهدا شده است.

موزه عکسخانه شهر با شادباش روز جهانی موزه و با توجه به شعار امسال شورای بین المللی موزه ها (موزه برای جامعه پایدار) از 27اردیبهشت تا 30 خردادماه در روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 تا 13 ، 14 تا 19و پنج شنبه ها 9 تا 13 میزبان علاقه مندان است.

موزه جمعه ها و تعطیلات رسمی تعطیل است.

موزه عکسخانه شهر در میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز واقع است.


*تصویرگری زنان نامدار شاهنامه در فرهنگسرای ارسباران

همزمان با سالروز بزرگداشت فردوسی طوسی نمایشگاه گروهی «تصویرگری زنان نامدار شاهنامه» 24 اردیبهشت تا 6خردادماه با یکصد اثر هنری در فرهنگسرای ارسباران افتتاح می شود. 

در این نمایشگاه آثار منتخب هنرمندان شرکت کننده در کارگاه آزاد تصویرگری به سرپرستی سمیه علیپور که با همین عنوان در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، به نمایش درمی آید.

در این نمایشگاه سیندخت، تهمینه، آذرمی دخت، کتایون، بانوی گازر، رودابه، فرنگیس، سودابه، فرانک، بانوی مهبود، ارنواز و شهرناز و گردآفرید زنان نامدار شاهنامه با هنرمندی حسین آسیوند، پروانه رزاقی، حمیدرضا رشیدیان، عاطفه شفیعی راد، نوشین صفاجو، لیدا طاهری، میترا عبداللهی، نجوا عرفانی، سمیه علیپور، عاطفه ملکی جو، مانلی منوچهری و نیلوفر میرمحمدی با تکنیک دیجیتال، اکرولیک و حجم به تصویر درآمدند. 

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.


*اعلام جزئیات نخستین جشنواره بین­المللی کارتون و کاریکاتور یمن 

روابط ­عمومی فرهنگسرای اندیشه اعلام کرده که این جشنواره نخستین جشنواره بین­المللی است که در آن کاریکاتوریست­های سراسر دنیا نگاه دقیق خود را به وقایع یمن، به تصویر خواهند کشید.

سکوت رسانه­های غربی و مجامع بین­المللی، جنایت و کودک­کشی در یمن و خیانت و همراهی شیوخ عرب از موضوعات بخش کارتون و ملک سلمان(پادشاه عربستان)، خلیفه­بن­زاید آل­نهیان(امیر امارات)، منصور هادی (رییس جمهور فراری یمن)، حمدبن­عیسی آل­خلیفه (پادشاه بحرین)، تمیم بن حمد بن­خلیفه آل­ثانی(امیر قطر)، بنیامین نتانیاهو، فرانسوا اولاند و باراک اوباما از دیگر موضوعات بخش کاریکاتور در این جشنواره است.

علاقه مندان مـی­توانند حـداکثر 5 اثر خود را با فرمت jpg و با کیفیت­dpi 200 با طول یا عرض pixel 2000 تا تاریخ 20 خردادماه سال جاری به پست الکترونیکی info@irancartoon.com ارسال کنند.

به نفرات اول هر بخش1500 دلار، نفرات دوم 1000 دلار و نفرات سوم 700 دلار به انضمام لوح تقدیر و تندیس اهدا خواهد شد.

نخستیـن مسابقه بین­المللی کارتون و کاریکاتور با موضوع جنایات آل سعود در یمن به همت فرهنگسرای اندیشه و سایت ایران کارتون در واکنش به جنایات بی سابقه رژیم آل سعود علیه جنبش انقلابی مردم یمن و اقدام به نسل کشی و کشتار وحشیانه کودکان بی دفاع برگزار می­شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این جشنواره می­توانند به سایت ایران کارتون مراجعه و یا با شماره 88766030 تماس بگیرند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار