فرماندار مرودشت از واگذاری و اعطای تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۸۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳ 24 December 2016
تابناک فارس به نقل از فارس: علی‌اکبر نجیب‌زاده عصر امروز در نشست دهیاران روستاهای این شهرستان بابیان اینکه به متقاضیان احداث و تجهیز اقامتگاه‌های بوم‌گردی تسهیلات با بهره چهار درصد داده می‌شود اظهار داشت: امروزه مردم و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی برای اقامت و استفاده از خدمات گردشگری به فضاهای روستایی و بومی تمایل بیشتری دارند و ترجیح می‌دهند به‌جای اقامت در هتل‌هایی با فضای شهری و مدرن، در اقامتگاه‌های ساده روستایی اقامت کرده و از غذاها و محصولات بومی و محلی استفاده کنند.

فرماندار مرودشت افزود: این شهرستان از حیث وجود مکان‌های تاریخی و طبیعی منحصر به ‌فرد است و می‌توان با استفاده از روستاها و طبیعت زیبای آن‌ها ایجاد اشتغال کرده و تا حدودی آسیب‌های خشک‌سالی را کاهش داد.

وی ادامه داد: آموزش و اعطای تسهیلات به افراد بومی هر منطقه که متقاضی احداث اقامتگاه هستند باعث موفقیت بیشتر آنان در معرفی و ارائه فرهنگ و آداب‌ورسوم و محصولات آن منطقه می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان مرودشت با تأکید بر اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به توانمندسازی روستاها و ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری دارد گفت: در همین راستا افرادی که متقاضی احداث و یا تجهیز اقامتگاه بوم‌گردی در روستاها هستند می‌توانند با ارائه طرح خود، از تسهیلاتی که به همین منظور اختصاص‌یافته استفاده کنند.

وی در پایان افزود: بخشداران و دهیاران در مورد شرایط و ضوابط اعطای این تسهیلات توجیه شده‌اند و از طریق آن‌ها اطلاع‌رسانی در سطح روستاهای این شهرستان انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار