با حضور استاندار قزوین:
در راستای حفاظت از خاک و ارتقای سطح درآمد روستائیان در مراسمی با حضور استاندار قزوین عملیات اجرای طرح جنگلانه در اراضی شیب دار روستای چناسک آبیک آغاز شد.
کد خبر: ۳۴۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ 24 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، در مراسمی با حضور فریدون همتی استاندار، علی اکبر متقی فرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، رحمانی فرماندار آبیک عملیات اجرای طرح جنگلانه در استان قزوین به صورت نمادین در روستای چناسک از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک آغاز شد.

در این مراسم، جنگل کاری با استفاده از درخت بادام تلخ که محصول آن دارای کاربرد و خواص درمانی است، در سطح ۴۰ هکتار از اراضی شیب دار روستای چناسک و ۲۰۰ هکتار از اراضی شیب دار روستای زرجه بستان شهرستان آبیک آغاز شد.

در اجرای این طرح تعداد ۱۰ هزار اصله نهال توسط بانوان شاغل در تعاونی روستایی چناسک تولید و کاشته می شود و چون طرح ملی است  ۸۴۰ هکتار از اراضی شیب دار روستایی را تحت پوشش قرار  خواهد داد.

طرح ملی جنگلانه از سوی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و با مشارکت تعاونی های روستایی اجرا می شود که اجرای آن به حفاظت از خاک و بهبود معیشت روستائیان کمک می کند.

در راستای اجرای طرح جنگلانه، ۸۴۰ هکتار از اراضی روستایی استان قزوین درخت کاری می شوند.

فریدون همتی در مراسم آغاز طرح گفت: برای اجرای موفق این طرح نیازمند مشارکت تعاونی های روستایی هستیم.

وی با بیان اینکه با تجمیع سرمایه های خرد و کوچک در کنار هم در قالب فعالیت های تعاونی می توان کارهای بزرگی انجام داد گفت: نمونه این کار از جمله تولید ۱۰ هزار اصله نهال توسط بانوان عضو تعاونی روستایی را در روستای چناسک شاهد هستیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: اجرای طرح جنگلانه در اراضی شیب دار به حفاظت از خاک و ارتقای سطح درآمد روستائیان کمک می کند و این طرح که با کمک سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و در سطح استان ها با مشارکت ادارت کل منابع طبیعی دنبال می شود، به پیشبرد اقتصاد مقاومتی در سطح روستاها منجر می شود.

همتی گفت: فعالیت های تعاونی در سطح روستاها به منظور رشد و آبادانی هرچه بیشتر این مناطق باید توسعه بیشتری داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار