در حالی که انتظار می رفت نشست هم اندیشی مدیران رسانه های استان قزوین ماحصل مثبتی برای رسانه های استان داشته باشد اما جو سیاسی حاکم بر این نشست ، مسیر جلسه را تغییر داد.
کد خبر: ۳۴۷۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸ 23 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین، هفته گذشته روابط عمومی استانداری قزوین از برگزاری نشست هم اندیشی اصحاب رسانه استان قزوین با معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین خبر داد و اعلام کرد مدیران مسئول و سردبیران استان قزوین می توانند به همراه یک خبرنگار در این نشست که پنجشنبه دوم دی ماه در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار می شود شرکت کنند.
این انتظار وجود داشت که این جلسه که با حضور معاون سیاسی و امنیتی جدید استانداری قزوین برگزار می شود نتیجه ای مثبت برای استان و رسانه ها به دنبال داشته باشد اما نگاه سیاسی به این جلسه و بیان برخی مطالب غیر مرتبط با جلسه مسیر نشست را تغییر داد.
موسوی رئیس خانه مطبوعات استان قزوین در ابتدای این جلسه با شرح گزارشی از وضعیت رسانه های استان قزوین مهم ترین مشکل رسانه ها را عدم وجود منابع مالی کافی در استان قزوین دانست.
وی با اشاره به اینکه رسانه ها مخصوصا رسانه های مکتوب از مشکل مالی رنج می برند عنوان کرد : امروز تعدادی از نشریات مکتوب با کاهش تیراژ روبرو هستند.
این مسئول با اشاره به اینکه امام (ره) خود را خادم و نوکر مردم می دانست، تأکید کرد: اگر مسئولین استان هم بتوانند با قدرت بیان کنند که نوکر مردم هستند شاهد تغییر وضعیت استان خواهیم بود.
اما این صجبتها ابتدای یک داستان جالب بود.نمایندگان دیگر رسانه های استان قزوین مخصوصا رسانه های اصلاحطلب استان در ان جلسه گویا فرصت را برای بیان برخی دغدغه های ذهنی خود مهیا میدیدند و بدون اعتنا به موضوع جلسه به مدیران استان حمله کردند.
تآکید بر اینکه برخی مدیران استان قزوین مربوط به دولت قبل هستند و باید شاهد تغییر باشیم از مهم ترین دغدغه های این اصحاب رسانه بود .
فارغ از درستی و یا غلط بودن این حرف آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد فضای حاکم بر چنین جلساتی است .
در شرایطی که رسانه های استان قزوین با دغدغه ها و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکنند بیان مباحثی اینجنینی در یک جلسه صنفی نه تنها مشکلی را از خبرنگاران استان حل نمیکند بلکه جز اتلاف وقت فایده دیگری نخواهد داشت.
وجود مشکلاتی همچون عدم برگزاری دوره های خبرنگاری، عدم حل شدن معضلات تعاونی مسکن خبرنگاران استان قزوین ، مشکلات مالی رسانه های استان و بسیاری از مشکلات اینچنینی می توانست خبرنگاران استان را مجاب کند تا در یک جلسه صنفی به بیان مشکلات سیاسی خود نپردازند و بدنبال حل مشکلات خود باشند.
از سویی گویا قرار نیست مشکلات در استان قزوین رنگ و بوی سیاسی نگیرد. طرح مباحث سیاسی در جلسات صنفی بار اولی نیست که تکرار می شود و باید برای آن بدنبال راه حل بود.
باور به اینکه بیان هر مطلب در فضای مربوط به خود باید صورت بکیرد و نباید همه حوزه های کشور و استان با چالش های سیاسی روبرو شود و رنگ سیاسی به خود بگیرد نیاز امروز اقشار مختلف جامعه از جمله خبرنگاران استان قزوین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار