مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان همدان با اشاره به آغاز مرحله دوم توزیع مرغ در قالب سبد امنیت غذایی در همدان از توزیع ۴۰۰ هزار کیلوگرم مرغ منجمد بین خانواده‌های تحت پوشش خبر داد.
کد خبر: ۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶ 19 January 2015

خبرگزاری تسنیم نوشت، ماشاالله محمدی با اشاره به اینکه توزیع مرغ منجمد در قالب سبد امنیت غذایی انجام میشود، اظهار داشت: در راستای برنامه حمایتی دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت جهاد کشاورزی، توزیع کالا را در برنامه خود قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون خدمات مطلوبی در قالب سبد حمایت غذایی ارائه شده است، افزود: در مرحله دوم اجرای طرح سبد امنیت غذایی، 400 هزار کیلوگرم مرغ منجمد با همکاری شبکه‌های توزیع استانی توزیع میشود.

محمدی با بیان اینکه این طرح شامل خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی میشود، تصریح کرد: به ازای هر نفر 3 کیلوگرم مرغ و برای هر خانوار تا سقف 9 کیلوگرم مرغ منجمد داده میشود.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان همدان با تصریح بر اینکه توزیع مرغ به صورت کامل رایگان است، گفت: افراد و خانوارهای مشمول میتوانند سبد امنیت غذایی خود را از فروشگاه‌های رفاه، فرهنگیان و اتکا استان همدان دریافت کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به محدودیت زمانی اجرای طرح امنیت غذایی می‌طلبد تا دستگاه‌های مربوطه از جمله کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی به افراد و خانوارهای مشمول نسبت به دریافت این سبد اطلاع‌رسانی لازم را داشته باشند.

محمدی با بیان اینکه سالانه در همدان به طور متوسط 45 هزار تن مرغ تولید می‌شود، گفت: 43 هزار تن از این میزان برای مصرف داخلی استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سالانه به طور متوسط در استان همدان 3 هزار تن مرغ مازاد داریم، عنوان کرد: از این میزان هزار تن توسط شرکت امور پشتیبانی دام خریداری شده و مابقی نیز به سایر استانها ارسال میشود.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان همدان تاکید کرد: تلاش میشود تا مرغ خریداری شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام زمانی به بازار وارد شود که سبب شکستن قیمت این محصول در بازار و ضرر تولیدکنندگان نشود.

وی با تصریح بر اینکه کاهش کوچترین اقدام می‏تواند تنظیم بازار را به هم بریزد افزود: متاسفانه در برهه‌ای به علت وجود زیاد مرغ در بازار استان شاهد کاهش قیمت غیرمنطقی این محصول در بازار همدان بودیم.

محمدی با تاکید بر اینکه مرغداران باید برنامه تولید خود را براساس نیاز استان و کشور تدوین کنند گفت: نباید شاهد این باشیم که مرغ تولیدی توسط مرغدارایهای استان روی دست آنها مانده و خریداری ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار