معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: سالانه 4هزار دز واکسن آنفلوانزای رایگان برای گروه های پرخطر در مراکز درمانی استان توزیع می شود.
کد خبر: ۳۴۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵ 21 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، عبدالمجید فدایی در همایش یکروزه بیماری آنفلوانزا ویژه مراقبان سلامت مدارس افزود: این گروه ها شامل بیماران قلبی و ریوی، تنفسی، بیمارانی که پیوند قلب یا کلیه داشتند و همچنین افراد در معرض خطر ابتلا به صورت رایگان تزریق می شود.
وی اظهارکرد: هم اینک برای هر دز واکسن آنفلوانزا 250 هزار ریال هزینه نیاز است و کمبود واکسن در استان نیز وجود ندارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تزریق واکسن به مادران باردار، بیماران قلبی عروقی، سالمندان، افراد مبتلا به دیابت و تالاسمی، سالمندان و افرادی که سیستم بدنی آنها ضعیف است در مراکز دولتی انجام می شود.
فدائی افزود: هم اینک درخصوص شیوع بیماری آنفلوانزا در استان نگرانی وجود ندارد و آمادگی لازم را برای بروز هرگونه بحران در مراکز درمانی استان وجود دارد.
به گفته وی، هم اینک آنفلوانزا حاد پرندگان در بین انسان ها و همچنین پرندگان و حیوانات در استان گزارش نشده و آنفلوانزای موجود نیز فصلی است.
فدایی از برگزاری کارگاه های آموزشی و همایش های ویژه پزشکان، پرستاران، کارشناسان بهداشت و مدیران و مراقبان سلامت مدارس به منظور پیشگیری و مقابله با بیماری های واگیردار خبر داد.
همایش یکروزه آنفلوانزا با تاکید بر آنفلوانزا پرندگان به منظور آشناسازی مراقبان سلامت مدارس استان چهارمحال وبختیاری با هدف آشناسازی جامعه هدف با اپیدمیولوژی بیماری آنفلوانزا، تشخیص، علائم بالینی و درمان آنفلوانزای انسانی و حیوانی و روش های پیشگیری و کنترل بیماری، اهمیت واکسیناسیون در پیشگیری و اصول کنترل عفونت در بیمارستان ها و اقدامات مداخله ای بهداشتی در مواجهه با آنفلوانزای انسانی و پرندگان برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار