معاون امور صنایع و معادن صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت:در حال حاضر 100 معدن(دائمی و برداشت موقت) با ظرفیت تولید افزون بر 9 میلیون و 400 هزار تن انواع مواد معدنی در این استان فعال است.
کد خبر: ۳۴۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱ 20 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ رضا محمد رحیمی روز سه شنبه اظهار کرد: کانسارهای غیر فلزی مزیت نسبی بخش صنعت و معدن ایلام محسوب می شوند.

وی توضیح داد: 100 پروانه بهره برداری در حوزه معدن در استان ایلام صادر شده که از این تعداد بیش از 60 درصد فعال است و بقیه نیز بصورت برداشت مقطعی(معادن رودخانه ای) فعالیت دارند.

وی از صدور 22 فقره مجوز برداشت مواد معدنی به میزان استخراج 365 هزار تن در سال جاری خبر داد و افزود: در این مدت چهار فقره پروانه بهره برداری معدن جدید شامل مواد بیتومین، شن و ماسه با ظرفیت سالانه 285 هزار تن صادر شده است.

معاون امور صنایع و معادن صنعت، معدن و تجارت ایلام تاکید کرد: این استان دارای معادن غنی برای تولید مصالح ساختمانی است و بر اساس ظرفیت سنجی از حیث کانی های غیرفلزی و مواد معدنی در ارتباط با مواد ساختمانی دارای شرایط مطلوبی است.

محمد رحیمی، بیتومین، سنگ گچ، سنگ آهک، کلسیت، سیلیس، شن، ماسه، لاشه و مالون، آلوویوم آهکی، شیل و مارن، مرمریت و سلستین را 12 ماده معدنی موجود در استان برشمرد و یادآور شد: معادن این استان با سرمایه گذاری 625 میلیارد ریال ایجاد شده که زمینه اشتغالزایی نزدیک به 800 نفر را فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: در صورت تکنولوژی روز در بخش صنایع معدنی، این استان می تواند با توجه به نزدیکی و هم مرز بودن با کشور عراق به یکی از پتانسیل های خوب صادراتی در این حوزه تبدیل شود.

معاون امور صنایع و معادن صنعت، معدن و تجارت ایلام افزود: با اتمام فرایند تغییرات نرم افزاری و اصلاح فرایند امور، اداره معادن استان ایلام به عنوان یکی از واحدهای استانی پیشرو، فعالیت صدور مجوزهای معدنی را با شیوه و روش جدید از ابتدای سال جاری آغاز و هم اکنون فرایند صدور مجوزهای معدنی به طور کامل الکترونیکی شده و خدمات رسانی به متقاضیان این بخش به صورت مکانیزه انجام می شود./م

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار