فریادهای سهل آبادی در حضور ابتکار:
تابناک: شما را به خدا برای زاینده رود چه کردید. همواره می گویند بخش خصوصی برای زاینده رود چه کرده است؟. سهم بخش خصوصی را بگویید تا بخش دولتی هم سهم خود را بیاورد.
کد خبر: ۳۴۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 19 December 2016
تابناک اصفهان: عبدالوهاب سهل آبادی پیش از ظهر دوشنبه در همایش بزرگ چتر همکاری و آئین اختتامیه مسابقه ملی عکس در راه مدرسه با بیان اینکه اگر همه مردم اصفهان دوچرخه سوار شوند مشکل مردم اصفهان حل نمی‌شود، اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که طبیعت با اصفهان قهر نکرده است بلکه دولت مرکزی با این استان قهر کرده است.

وی ادامه داد: اگر دولتی روی کار آمد و برای آبادانی زادگاه خودش یعنی یزد آب اصفهان را برد و اگر دولتی بر روی کار آمد و با نادانی برای گرفتن رای مرکزیت آب را از بین برد امروز مردم اصفهان از دولت تدبیر و امید انتظار دارند برای تامین آب شرب و نه کشاورزی و صنعتی آنها را همراهی کند و به مطالبات آنها توجه داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی اصفهان خطاب به معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اینکه محیط زیست با خشکی تالاب گاوخونی دچار مشکل است، اضافه کرد: چنانچه این تالاب احیا نشود کدام محیط زیست را می‌خواهید برای اصفهان احیا کنید.


وی با بیان اینکه آمارها بیانگر عدم کاهش بارندگی‌های تاثیرگذار است، افزود: افزایش برداشت‌های آب از بالادست زمینه ساز مشکلات کم آبی در اصفهان شده است.

سهل آبادی با بیان اینکه تمام ادبا و شعرا مدتی از عمر خود را به خاطر وجود زاینده رود در اصفهان گذرانده‌اند، افزود: این در حالی است که امروز همه کوچه باغ‌های اصفهان از بین رفته و در دولت حتی یک نفر هم به فکر احیای زاینده رود نیست.

وی با بیان اینکه کاش ما می‌شنیدیم که طرحی برای احیای دائمی زاینده رود به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، افزود: این در حالی است که اصفهان بیشترین شهید و جانباز و کمترین اسیر را در جنگ داشته و امروز مردم این شهر منتظر جیره بندی آب هستند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه دولت باید وضعیت آب اصفهان را تعیین تکلیف کند، اضافه کرد: باید در این زمینه سهم بخش خصوصی نیز تعیین تا اقدامات مورد نیاز انجام شود.

وی با بیان اینکه برخی از استان‌ها افتخار راه‌اندازی مراکز صنعتی با آب زاینده رود را دارند، افزود: در این راستا ما نیازمندیم که گزارشی در خصوص عملکرد دولت در حوزه زاینده رود را از سفر معاون اول رئیس جمهور تاکنون دریافت کنیم.
 
سهل آبادی با اعتراض به اقدامات انجام نشده برای زاینده رود خطاب به ابتکار گفت: یک ماه پیش آقای جهانگیری، وزیر نیرو و شما به اصفهان آمدید برای مردم بگویید از آن سفر تا این سفر برای زاینده رود چه کردید؟!.
 
وی افزود: شما را به خدا برای زاینده رود چه کردید. همواره می گویند بخش خصوصی برای زاینده رود چه کرده است؟. سهم بخش خصوصی را بگویید تا بخش دولتی هم سهم خود را بیاورد.
 
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: یزد افتخار می کند که با آب زاینده رود شهر ک صنعتی تاسیس کرده است و اینجا مردم اصفهان باید منتظر جیره بندی آب باشند.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار