امام جمعه ورزنه:
تابناک: امام جمعه ورزنه گفت:با توجه به اینکه شغل اصلی مردم شرق اصفهان با خشکسالی های اخیر مورد تهدید قرار گرفته مسئولان باید برای احداث بندرخشک به عنوان یکی از اولویت های این منطقه همکاری کنند.
کد خبر: ۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹ 08 February 2015

به گزارش تابناک، حجت الاسلام حمید رضا صادق زاده در گفتگو با  مهر، درباره وضعیت کنونی کشاورزان شرق اصفهان و پیگیری این امر از مسئولان اظهار داشت: پیگیری های لازم در این زمینه از دولت انجام شده و اکنون مهم ترین مطالبه ما اجرای مصوبه ۹ ماده ای احیای زاینده رود است که ۴۰ درصد آن انجام شده است.

وی افزود: درخواست و امید ما این است که این مصوبه تا یک سال آینده به شکل ۱۰۰ درصدی اجرایی شود که این امر برای رقع مشکلات آبی کل اصفهان موثر خواهد بود.

امام جمعه ورزنه تاکید کرد: با توجه به اینکه شغل اصلی مردم این منطقه (کشاورزی) با خشکسالی های اخیر مورد تهدید قرار گرفته کارشناسان احداث بندر خشک را از اولویت های برون رفت از مشکلات شرق اصفهان و از جمله ورزنه دانسته اند.

وی ادامه داد: بر این اساس درخواست مهم ما مجوز احداث این نوع بندر در این منطقه است و استاندار اصفهان قول داده اند که این امر از اولویت های این منطقه قرار بگیرد.

حجت الاسلام صادق زاده احیای تالاب بین المللی گاوخونی در شرق اصفهان را از مهم ترین خواسته های مردم این منطقه و مردم اصفهان دانست.

وی درباره وضعیت فعلی مردم ورزنه که به دلیل خشکی زاینده رود از مدت ها پیش با فقیر شدیدی دست و پنجه نرم می کنند، گفت: وضعیت مردم منطقه کماکان به همان شکل قبلی باقی است چرا که مردم این منطقه با توجه به وضعیت مالی نامناسب، تمام پول خود را برای خرید بذر استفاده کرده اند.

امام جمعه ورزنه با اشاره به اینکه برخی مردم منطقه بن رود توان خرید قوت روزانه خود را به سختی دارند، گفت: البته پس از بازگشایی موقت رودخانه کشت پاییزه این منطقه خوب بوده است و اگر رودخانه به موقع برای آبیاری دوم بازگشایی شود پس از به ثمر رسیدن محصولات و فروش آنها وضعیت معیشت آنها اندکی رو به راه می شود.

وی در ارتباط با پرداخت حق معیشت کشاورزان این منطقه نیز گفت: کشاورزان همچنان در زمینه مرحله دوم حق معیشت طلبکار هستند و امیدواریم با توجه به وضعیت خاص کشاورزان به آنها پرداخت شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار