کارخانه قند فسا پس از 3 سال، تا بیست روز آینده فعالیت خود را آغاز می کند.
کد خبر: ۳۴۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰ 17 December 2016
تابنک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:در جلسه ای که برای پیگیری مشکلات کارگران قند فسا با حضور مسئولین شهرستان و نمایندگان کارگران در فرمانداری این شهرستان برگزار شد بر آغاز مجدد این کارخانه تاکید شد.  
جمالی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان این که یکی از اهداف دولت و مجلس کمک به اشتغال و راه اندازی واحدهای نیمه فعال یا تعطیل در جهت اشتغال زایی و تولید است گفت: با توجه به خشکسالی سالهای گذشته و عدم کاشت چغندر قند در سطح استان و کشور کارخانه های قند سراسر کشور و شهرستان فسا دچار مشکل جدی شدند.
وی ادامه داد: با توجه به جلساتی که با وزیر دفاع و دیگر مسئولین کشوری صورت گرفت بر واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی موافقت و بزودی این کارخانه واگذار خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان فسا اظهار کرد: سه دستگاه این کارخانه به دیگر مناطق کشور ارسال شده بود که با پیگیرهای صورت گرفته مجددا به این کارخانه برگشت داده شد.
 نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی یکی از شرایط واگذاری این کارخانه پرداخت طلب، حق بیمه و سنوات کارگران این کارخانه توسط خریدار جدید است که با شروع فعالیت مجدد این کارخانه فصل جدیدی در زمینه اشتغال و تولید در شهرستان فسا آغاز خواهد شد.  
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان فسا هم با اشاره به تخصیص 20 هزار تن شکر در مرحله اول از سوی وزارت جهاد کشاورزی به این کارخانه افزود: این محموله از بندر چابهار بارگیری شده و تا چند روز آینده در این کارخانه تخلیه خواهد شد.  
کرمی به اختصاص دومین محموله 20 هزار تنی شکر از بندر بوشهر نیز اشاره کرد و گفت: با وارد شدن این میزان شکر فعالیت این کارخانه پس از چند سال تعطیلی تا 20 روز آینده آغاز خواهد شد.  
گفتنی است؛ کارخانه قند فسا از زیرمجموعه سازمان «اتکا» وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است که با عمری حدود 63 سال از مهم‌ترین کارخانه‌های جنوب کشور محسوب می‌شود.
محصول این کارخانه به سایر استان ها و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شد.
 این کارخانه سه سال است تعطیل شده و 150 نفر از کارگران فصلی این کارخانه بیکار شده اند.
با راه اندازی مجدد این واحد تولیدی زمینه اشتغال یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می شود و سالانه در حدود 60 هزار تن قند تولید و روانه بازار مصرف خواهد شد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار