کد خبر: ۳۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳ 12 May 2015
عضو شورای اسلامی خلیل‌شهر بهشهر، گفت: فعالیت واحدهای صنعتی در خلیل شهر فایده ای جز آلایندگی برای این شهر کوچک نداشته و آزاردهنده است و باید صنایع آلاینده شرق مازندران جمع آوری شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، محمد حسن رضایی امروز در نشستی خبری اظهار داشت: به رغم فعالیت چند واحد صنعتی در خلیل‌شهر، درآمدهای شهرداری خلیل شهر بسیار کم و ناچیز است.

وی افزود: شاید تصور همگانی این باشد که با وجود فعالیت این کارخانه‌ها، دیگر مشکل مالی در خلیل شهر وجود ندارد که این تصور اشتباه است.

سخنگوی شورای شهر خلیل‌شهر افزود: آلایندگی این کارخانه‌ها به اندازه ای است که به باور همه کارشناسان، اجرای برخی طرح‌ها برای کاهش آلایندگی آن‌ها بسیار ضروری است اما عزم جدی در مدیران این کارخانه‌ها برای اصلاح این شرایط وجود ندارد.

وی بیان داشت: متاسفانه این کارخانه‌ها علاوه بر آنکه درآمدی برای خلیل‌شهر ندارند، خود را ملزم به استفاده از نیروهای کار خلیل شهر ندیده و به طور عمده از نیروهای غیربومی استفاده می‌کنند.

عضو شورای اسلامی خلیل‌شهر گفت: بر اساس آمارهای موجود, تنها 10 درصد نیروهای شاغل در این کارخانجات خلیل‌شهری هستند که لازم است تغییری اساسی در باور این مدیران برای استفاده از نیروهای جوان خلیل‌شهری ایجاد شود.

رضایی گفت: متاسفانه یکی از این صنایع دولتی از مدیری‌که 15 سال قبل بازنشسته شد, استفاده می‌کند اما حاضر نیست فضای فعالیت را در اختیار جوانان این شهر قرار دهد.

وی به فعالیت‌های عمرانی این شهر اشاره کرد و گفت: سال گذشته بودجه مصوب شورای شهر, یک میلیارد و 450 میلیون تومان بوده که با تلاش‌های فراوان اعضای شورای شهر و دیگر مسئولان شهر، این مبلغ به 20 میلیارد تومان افزایش یافت.

عضو شورای اسلامی خلیل‌شهر بیان کرد: با وجود افزایش بودجه شهرداری خلیل‌شهر در سال 94، به تنهایی قادر به اجرای طرح‌های بزرگ و زیربنایی نیستیم.

سخنگوی شورای شهر خلیل‌شهر افزود: در حال حاضر بخش عمده ای از اعتبارات شهرداری از طریق کمک‌های دولتی تامین می‌شود و در صورت تاخیر در پرداخت این اعتبارات‌، طرح‌های توسعه ای خلیل شهر نیز با سکون و کندی مواجه خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار