مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی اعلام کرد: با هدف کاهش طلاق های توافقی، طرح مداخله طلاق تا پایان امسال در همه شهرستان های استان به اجرا درمی آید.
کد خبر: ۳۴۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 15 December 2016
به گزارش تابناك رضوي، حمید رضا پوریوسف پنجشنبه در نشست کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی بردسکن افزود: این طرح برای نخستین بار در کشور به صورت نمونه در مشهد و 6 شهرستان استان اجرا شد که نتایج مطلوبی داشته است.
وی با بیان اینکه 80 درصد طلاق های استان توافقی است، گفت: با ارائه خدمات مشاوره ای در قالب اجرای این طرح، تاکنون از مجموع پنج هزار و 700 فقره طلاق توافقی در مشهد، 16 درصد منجر به صلح و سازش شده است.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به دغدغه جدی رهبر معظم انقلاب در حوزه آسیب های اجتماعی گفت: آسیب های اجتماعی مقوله ای تخصصی است و اقدامات انجام شده در این حوزه نباید عجولانه صورت بگیرد و در عین حال باید از هرگونه موازی کاری پرهیز شود.
پوریوسف از راه اندازی پایگاه اورژانس اجتماعی سطح 3 در بردسکن تا پایان امسال خبر داد و گفت: مدیران این بردسکن با هم گرایی، همکاری همه جانبه ای با بهزیستی دارند و این بر عملکرد بهزیستی این شهرستان تاثیر مطلوبی گذاشته است.

* 200 تن در انتظار پذیرش در مراکز سالمندان
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: اکنون هزار و 500 سالمند در مراکز سالمندان استان نگهداری می شوند و 200 نفر نیز در انتظار پذیرش در این مراکز هستند.
پوریوسف در جریان بازدید از مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی سالمندان مهرگان بردسکن افزود: اکنون در سطح استان 40 مرکز نگهداری از سالمندان داریم که دولت برای نگهداری از هر سالمند ماهانه پنج میلیون و 100 هزار ریال یارانه می پردازد که این رقم نسبت به دولت قبل دو برابر شده است.
وی گفت: همچنین 105 مرکز نگهداری فرزندان بی سرپرست، معلولان و کم توانان ذهنی در استان وجود دارد که بیش از 7 هزار نفر در این مراکز به صورت روزانه و شبانه روزی نگهداری می شوند.
پوریوسف گفت: اکنون بهزیستی 80 درصد از نیازهای هزینه ای این مراکز را به صورت پرداخت یارانه تامین می کند.
علی صابری، مدیرعامل مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی سالمندان بردسکن نیز گفت: این مرکز 32 نفر سالمند زن و مرد را تحت حمایت دارد و با توجه به فضای فیزیکی و توسعه مرکز این ظرفیت را داریم که 60سالمند را تحت حمایت بگیریم.
مدیرعامل مرکز کم توانان ذهنی ایثار بردسکن نیز در جریان بازدید مدیرکل بهزیستی از طرح در حال ساخت آن گفت: تاکنون بیش از سه میلیارد و 200 میلیون ریال برای این پروژه هزینه شده که حدود نیمی از این رقم از محل کمک خیران تامین شده است و مابقی بدهی است.
حسن رستگار افزود: برای تکمیل این طرح 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت مساعدت خیران و مسئولان، این آمادگی وجود دارد که این طرح تا هفته بهزیستی سال آینده تکمیل و آماده بهره برداری شود.
 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار