معاون اداره‌کل آموزش‌ و پرورش قزوین خبر داد
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: گفتمان سیاسی و دینی به منظور کاهش آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۴۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 15 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی انصاری در همایش استانی آسیب‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که با حضور بیش از 300 نفر از دانش‌آموزان و جمعی از فرهنگیان و مسؤولان استانی ظهر امروز در سالن اجتماعات کوثر استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: انتقال موضوعات فرهنگی، تربیتی و دینی به دانش‌آموزان به عنوان مأموریت ذاتی محسوب می‌شود و همچنین دفاع از آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی یکی از وظایف و رسالت‌های مهم مدیران و مسؤولان است.

وی عنوان کرد: باید تهدیدات و آسیب‌هایی که دانش‌آموزان را در معرض خطر قرار می‌دهد، شناسایی و با راهکارهای صحیح و مناسب ضمن دفاع، از آسیب‌ها و تهدیدات جلوگیری شود تا سلامت دانش‌آموزان به خطر نیافتد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین با بیان اهمیت و ارزش تبلیغ و ترویج دین در بین دانش‌آموزان افزود: باید ضمن تبلیغ و ترویج دین از شبهات و آسیب‌هایی که از سوی دشمنان در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ایجاد می‌شود، دوری و مبارزه کرد.

انصاری با اشاره به اقدامات مختلف و متعدد در زمینه پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: برای افزایش آگاهی و اطلاعات دانش‌آموزان گفتمان دینی و سیاسی با همکاری و مشارکت ستاد اقامه نماز، حوزه علمیه و دیگر دستگاه‌های اجرایی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مراسمات و گفتمان‌های سیاسی و دینی از کارشناسان مجرب در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی و سیاسی بهره‌مند و برای آموزش دانش‌آموزان به مدارس فرستاده شده تا توسط این کارشناسان به سؤالات و شبهات دانش‌آموزان مدارس پاسخ داده شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین یادآور شد: با توجه به اینکه آسیب‌های جدی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی وجود دارد به همین دلیل نوجوانان و جوانان باید به توصیه‌های پلیس فتا توجه ویژه داشته باشند تا دچار مشکلات نشوند.

انصاری با بیان اینکه استان قزوین دارای بیش از 200 هزار دانش‌آموز بوده، مطرح کرد: برای توانمندسازی دانش‌آموزان مدارس این استان در برابر آسیب‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باید تمام دستگاه‌های فرهنگی با یکدیگر مشارکت و همکاری داشته باشند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: باید ضمن فراهم ساختن زیرساخت‌های مناسب به منظور شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان باید برای دانش‌آموزان جلسات پرسش‌ و‌ پاسخ برگزار شود و همچنین دیدار با علماء، روحانیون و مسؤولان در این زمینه تأثیر بسزایی دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین تصریح کرد: دانش‌آموزان باید نسبت به توانمندی‌ها و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی اطلاعات و شناخت داشته باشند و با برنامه‌ریزی صحیح در زمینه پیشرفت و توسعه کشور گام بردارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار