تابناک: نخستین مرکز مدیریت بایگانی الكترونيكي اسناد کشور در مرکز مکانیزه پست اصفهان با همکاری مشترک پست، ثبت اسناد و املاک و بخش خصوصی راه‌اندازی شد .
کد خبر: ۳۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 12 May 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت پست، مدیر کل پست استان اصفهان در این مراسم گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال "دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی " نام گرفته است و با توجه به شعار امسال پست با عنوان"پست هوشمند در خدمت مردم" به منظور خدمت به مردم شریف استان اصفهان با در اختیار نهادن فضای مازاد و با انتقال اسناد مربوطه توسط ناوگان حمل ونقل پست، مرکز آرشیو الکترونیکی با همکاری بخش خصوصی راه‌اندازی شد.

وی این حرکت را مثبت و ارزشمند ارزیابی کرد و افزود: ایجاد این سامانه با هدف ترویج دولت الکترونیک و کمک به ایجاد تحول اداری انجام شده است.

رجالی افزود: با راه‌اندازي سامانه آرشيو الكترونيكي، در حال حاضر تمامی مدارك و پرونده‌هاي سه حوزه ثبت اسناد و املاك استان اصفهان به صورت الكترونيكي ثبت و ضبط خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پست استان این افتخار را دارد در محیطی آرام و امن در راستای استقرار و تحقق دولت الکترونیک که یکی از اهداف دولت "تدبیر و امید" می‌باشد با توجه به ماموریت‌های جدید شرکت پست و در راستای نیل به اهداف کلان شبکه پستی از حمایت کنندگان این طرح باشد .

رجالی اظهار خرسندی کرد: این امکان برای سایر بخش‌ها نیز فراهم شده که از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شرکت پست در جهت نیل به اهداف خود استفاده کنند .

هم‌چنین بهبهانی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان نیز ضمن تقدیر از همکاری پست در تحقق و راه‌اندازی پروژه یاد شده ابراز امیدواری کرد با همکاری سه جانبه پست، ثبت اسناد و املاک و کنسرسیوم بصیر انفورماتیک در محیطی امن این کار حساس به خوبی و با سرعت و كيفيت بالا انجام پذیرد.

وی در تشریح مزایای طرح سامانه آرشیو الکترونیکی گفت: همچنين با اجراي اين طرح، اسناد و مدارك شهروندان، مراجعان و اسناد دولتي كه جزو سرمايه ملي محسوب مي‌شود از هر گونه آسیب محفوظ می‌شود.

همچنین قادری مدیر بخش خصوصی پروژه آرشیو الکترونیکی گفت: یکی از نیازهای کشور در جهت تبدیل پرونده‌های کاغذی به سمت الکترونیکی به صورت متمرکز در محیطی امن و با جابه جایی امن پرونده توسط پست به صورت حفاظت شده تامین شده است.

وی افزود: خوشبختانه این امکان فراهم شده است تا افزون بر اداره کل ثبت سناد و املاک استان اصفهان سایر نهادها نیز در این محیط امن که همه استانداردهای ایمنی و حفاظتی را دارا می‌باشد از این خدمات و ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند .

مدیر کنسرسیوم بصیر انفورماتیک ضمن برشمردن قابلیت‌های آرشیو الکترونیکی خاطرنشان کرد: این مرکز به گونه‌ای طراحی و آماده سازی شده که با توجه به سطح بالای امنیت و قابلیت‌های متنوع سیستم‌های اسکنر پرسرعت و میزهای تصویربرداری مجهز به دوربین‌های دیجیتال، می‌تواند در مدیریت بایگانی استان اصفهان و حتی سایر استان‌های کشور نیز تحولی نو ایجاد کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار