افتتاح کتابخانه مرکزی حوزه‌های علمیه خواهران، رونمایی از سامانه کتابداری جامع تحت وب و رونمایی از پایگاه پژوهش پویش از اقدامات حوزه‌های علمیه خواهران در هفته پژوهش به شمار می‌رود.
کد خبر: ۳۴۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴ 13 December 2016
به گزارش تابناک قم، افتتاح کتابخانه مرکزی حوزه‌های علمیه خواهران، رونمایی از سامانه کتابداری جامع تحت وب و رونمایی از پایگاه پژوهش پویش از اقدامات حوزه‌های علمیه خواهران در هفته پژوهش به‌شمار می‌رود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در این مراسم با اشاره به رسالت بزرگ انبیاء اظهار داشت: همه انبیاء و پیامبر اکرم(ص) برای اتمام مکارم اخلاق مبعوث شده‌اند و پیغمبری که اکمال و اتمام مکارم را داشته است، حضرت محمد(ص) بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی با بیان ضرورت توجه به‌تمامی موارد اخلاقی افزود: تلاش تمامی حوزه‌ها، مسئولان و طلاب این است که بتوانیم راه ایشان را ادامه دهیم و بتوانیم اثرات و نوشته‌های گران‌قدر داشته و رابطه انسان با منبع وحی را همواره باز نگه‌داریم.

وی با تاکید براینکه شب‌پرستان و اهل تاریکی نمی‌توانند جلوی انتشار نور معارف الهی را بگیرند، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه به‌دنبال انتشار و تولید علم در ساحت معارف الهی هستیم و در این زمینه مسائل بسیاری وجود دارد که باید توسط پژوهشگران بررسی شود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران نیز در این مراسم با اشاره به برنامه‌های معاونت پژوهشی اظهار داشت: خدمت‌رسانی به همه خواهران طلبه سراسر کشور در اولویت قرار دارد. توسعه کتابخانه مرکزی به سطح 3 و 4 نیز در دستور کار قرار دارد و کتابخانه باید به حداقل نیم‌میلیون جلد کتاب رسیده و کتابخانه عمومی و تخصصی تأمین شود. همچنین در افتتاح فاز اول، کتابخانه مرکزی شامل 16 هزار کتاب و 6 هزار عنوان پایان‌نامه خواهران است.

‌حصاری با بیان اینکه این کتابخانه نخستین کتابخانه راه‌اندازی شده برای خواهران طلبه است، افزود: هدف ما ایجاد یک کتابخانه بزرگ و استاندارد است که پشتیبانی علمی لازم را از خواهران طلبه داشته باشد. همچنین شامل بخش اطلاع‌رسانی و خدمات پژوهشی باشد.

وی نوع دوم خدمات پژوهشی را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: تأمین باکس‌های موردنیاز محققان در دستور کار است تا یک محقق در طول زمان تحقیق بتواند با آرامش کافی تحقیق کند.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه علمیه خواهران نیز در این مراسم با اشاره به سیاست این مرکز اظهار داشت: سیاست این مرکز به‌گونه‌ای بوده که در طول سال‌ها و براساس وضعیت پراکندگی مدارس در سراسر کشور، لزوم پشتیبانی از این وضعیت و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها سیستم‌ها طراحی‌شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

علی طایی‌زاده با اشاره به اقدامات انجام‌شده در بخش پژوهش افزود: این اقدامات در 2 سال اخیر به خروجی‌های مشخص رسیده که افزایش میزان دسترسی طلاب و مدارس به تولیدات پژوهشی در سامانه کتابداری و پویش و نیز افزایش هم‌افزایی طلاب در تولید و مشارکت پژوهش‌های سراسر کشور ازجمله اقدامات به شمار می‌رود.

وی درباره سامانه کتابداری تصریح کرد: سابق بر این 400 سیستم نرم‌افزار در سطح مدارس مستقر و پشتیبانی می‌شد که مشکلات فنی و چالش‌های بسیاری به‌همراه داشت، اما در حال حاضر و با راه‌اندازی کتابخانه مرکزی و ایجاد سامانه کتابداری، طلاب می‌توانند به‌راحتی مطالعات و تحقیقات خود را انجام دهند چراکه دروس به‌صورت فهرست‌نویس شده در اختیار همه مراجعین از سراسر کشور قرار می‌گیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار