رئیس خانه معدن کرمانشاه:
رئیس خانه معدن کرمانشاه گفت: سالانه 17.5 میلیون تن ماده معدنی از معادن کرمانشاه برداشت می‌شود.
کد خبر: ۳۴۲۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶ 12 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایسنا، محمدعارف ابراهیمی در همایش توانمندی‌های تولیدی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه که امروز (22 آذر) برگزار شد، اظهار کرد: ایران یکی از کشورهای با ظرفیت قابل توجه در مواد معدنی است و حدود 68 نوع ماده معدنی در کشور شناسایی شده است و ذخیره قطعی مواد معدنی کشور نیز 57 میلیارد تن است.

رئیس خانه معدن کرمانشاه، ادامه داد: در استان کرمانشاه نیز 20 نوع ماده معدنی شناسایی شده و ذخیره قطعی مواد معدنی استان کرمانشاه 1.8 میلیارد تن است.

ابراهیمی میزان برداشت سالانه مواد معدنی استان کرمانشاه را 17.5 میلیون تن اعلام کرد و یادآور شد: در استان کرمانشاه 260 معدن فعال داریم.

وی قیرطبیعی را مهمترین ماده معدنی استان کرمانشاه دانست و خاطرنشان کرد: در دنیا فقط هفت کشور صاحب قیرطبیعی هستند که ایران یکی از این کشورها است و 75 درصد قیر طبیعی ایران نیز در کرمانشاه است.

رئیس خانه معدن کرمانشاه از وجود 32 معدن قیرطبیعی با ظرفیت 1.3 میلیون تن در استان کرمانشاه خبر داد.

به گفته ابراهیمی، سنگ تزئینی نیز از دیگر مواد معدنی مهم کرمانشاه است که در این بخش نیز 50 معدن با 46 میلیون تن ذخیره قطعی داریم که میزان برداشت سالانه آنها 550 هزار تن است.

وی خاطرنشان کرد: در این بین "سنگ هرسین" یکی از مهمترین سنگ‌های تزئینی استان است که در دنیا برند است.

رئیس خانه معدن کرمانشاه در ادامه از فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش معدن نیز در کرمانشاه یاد کرد و گفت: فرآوری قیرطبیعی یکی از مهمترین این زمینه‌ها است.

به گفته ابراهیمی، از قیرطبیعی می‌توان برای تولید جوهر صنعت چاپ، گل حفاری، روکش آسفالت راه و ... استفاده کرد.

وی تولید فرو سیلیس، استحصال منیزیوم از دولومیت و فرآوری سنگ تزئینی را نیز از دیگر زمینه‌های سرمایه‌گذاری بخش معدن کرمانشاه برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار