کارشناس مشاوره ژنتیک اداره کل بهزیستی ایلام گفت: امسال 608 نفر با هدف کاهش معلولیت ها در این استان با حضور در مرکز، مشاوره ژنتیک شدند.
کد خبر: ۳۴۲۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 12 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛معصومه جایدری روز دوشنبه  ایرنا اظهار کرد: این افراد با مراجعه به این مرکز از مشاوره های قبل از ازدواج، قبل از بارداری و پس از بارداری بهره مند شدند.
 
وی با بیان اینکه انجام مشاوره ژنتیک در سال جاری نسبت به پارسال افزایش داشته است، افزود: 90 درصد از مجموع مراجعان به این مرکز برای انجام آزمایش به آزمایشگاه های داخل استان و یا خارج از استان ارجاع داده شده اند.
 
جایدری انجام مشاوره ژنتیک به ویژه قبل از ازدواج را که باعث پیشگیری درصد بالایی از معلولیت های مختلف می شود، ضروری دانست و گفت: زوج هایی که برای مشاوره به این مرکز مراجعه کنند در صورت نداشتن تمکن مالی مناسب برای انجام آزمایش از حمایت های مالی برخوردار می شوند.
 
وی اضافه کرد: در این مدت 400 میلیون ریال به عنوان کمک هزینه نقدی به مراجعان برای انجام آزمایشات پزشکی حوزه ژنتیک از سوی بهزیستی پرداخت شده است.
 
ارائه خدمات مشاوره ای از جمله ژنتیک، اورژانس اجتماعی، مداخله در بحران و پیشگیری از معلولیت ها بخشی از خدمات تخصصی بهزیستی استان ایلام به عموم مردم است. /م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار