کد خبر: ۳۴۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 12 December 2016
رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توسعه سوادآموزی در این شهرستان، گفت: نرخ باسوادی در شهرستان بویراحمد 96 درصد است.

سید علی‌اکبر هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: مبارزه با بی‌سوادی و رشد سوادآموزی یکی از اهداف و برنامه‌های مهم آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با بیان اینکه توسعه سواد از دستور کارهای مهم مسؤولان سراسر استان است، افزود: این دستور در شهرستان بویراحمد به صورت جدی دنبال و در حال انجام است.

وی، توسعه و ارتقای هر جامعه را در گرو توسعه سواد آن جامعه عنوان کرد و بیان داشت: آموزش و پرورش و اداره سوادآموزی با همکاری دیگر دستگاه‌ها مانند بهزیستی، کمیته امداد، شهرداری، اداره زندان‌ها و مراکز بهداشت تاکنون گام‌های بزرگی در راستا برداشته است.

این مسوول با عنوان اینکه در تمامی مناطق سعی شده پوشش سواد انجام گیرد و در برخی مناطق حتی با یک یا دو دانش‌آموز کلاس را تشکل داده‌ایم، گفت: برای بی‌سوادان از 10 تا زیر 50 سال نیز برنامه‌های ویژه و خاصی در نظر گرفته شده است.

هاشمی، آموزش فرد به فرد را یکی از طرح‌های مهم و موثر در باسوادی افراد بیان کرد و افزود: نرخ پوشش تحصیلی شهرستان بویراحمد درسال جاری به بیش از 98 درصد رسید.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با بیان اینکه ریشه‌کن بی‌سوادی یکی از اهدافی است که باید تا سال 97 محقق شود، اضافه کرد: تاکنون اقدامات خوبی در زمینه سوادآموزی در مناطق مختلف شهرستان انجام گرفته است.

وی، نرخ باسوادی در شهرستان بویراحمد را 96 درصد بیان کرد و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی منسجم و مطلوب تا پایان سال 97 هیچ بی‌سوادی در این شهرستان نداشته باشیم.

این مسؤول، نرخ پوشش تحصیلی را یکی از شاخصه‌های مهم در ارزیابی‌ها عنوان کرد و یادآور شد: کهگیلویه و بویراحمد یکی از قوی‌ترین استان‌ها در اجرای طرح‌های سوادآموزی است.

هاشمی، توسعه سواد را عامل موثر بر کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه جامعه در ابعاد مختلف دانست و گفت: رشد سواد باعث استفاده بهتر از منابع شده و با آگاهی یافتن مردم آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار