معاون استاندار ایلام:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام وجود مرز مکمل در کنار مرز مهران را یک ضرورت دانست و افزود: از هم اکنون اقدام های لازم انجام شد تا در صورت موافقت طرف عراقی مرز چیلات به عنوان یک معبر میان 2 کشور باز شود و در اربعین سال آینده به مرز مهران در تسهیل تردد زائران اربعین کمک کند.
کد خبر: ۳۴۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ 11 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حسین کلانتری اظهار کرد: با توجه به اینکه هر سال شاهد افزایش چشمگیر تردد زائران اربعین حسینی از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات هستیم این موضوع باعث شد برای سهولت در تردد زائرین ایجاد مرز کمکی در کنار مرز مهران احساس شود.
 
وی وجود مرز مکمل در کنار مرز مهران را یک ضرورت دانست و افزود: از هم اکنون اقدام های لازم انجام شد تا در صورت موافقت طرف عراقی مرز چیلات به عنوان یک معبر میان 2 کشور باز شود و در اربعین سال آینده به مرز مهران در تسهیل تردد زائران اربعین کمک کند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام یادآور شد: مرز چیلات دهلران دارای زیرساخت های مناسب به عنوان مرز مکمل در ایام اربعین است و هم اکنون زیرساخت های لازم در این مرز تکمیل شده است.
 
کلانتری از فراهم بودن زیرساخت هایی همچون جاده دسترسی و آسفالت بودن مسیر دهلران - چیلات، اتصال منطقه به برق سراسری، تامین آب مورد نیاز، شبکه فیبرنوری و سایر امکانات ضروری در این مرز خبر داد.
 
وی گفت: با این اوصاف و وجود شرایط مناسب در مرز چیلات همچون امنیت پایدار، موقعیت خاص مرزی، اشتراکات مردم دو طرف مرز (ایران و عراق) و مصمم بودن مدیریت ارشد و شورای تامین استان ایلام، از هم اکنون برای باز شدن این مرز آمادگی کامل وجود دارد.
 
وی اضافه کرد: مسئولان استان میسان عراق نیز استقبال چشمگیری از باز شدن این مرز بعمل آورده اند البته مقدمات باز شدن مرز چیلات از طریق مسئولان و نمایندگان این استان با دولت مرکزی عراق پیگیری شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: مدیریت ارشد استان ایلام اهمیت موضوع را جهت اطلاع رسانی به مقامات ارشد کشوری بویژه به وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین اطلاع داده تا از این طریق موضوع با مقامات عراقی در میان گذاشته شود.
 
جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام افزود: با توجه به ازدحام جمعیت در ایام اربعین در مرز مهران، راه اندازی این نقطه مرزی می تواند به روند تردد زائران سهولت بیشتری ببخشد./ف
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
انشاالله برای اربعین 96 مرزچیلات راه اندازی میشه وشاهد تردد زائران زیادی به استان ایلام هستیم .دست دردست هم دهیم و ایلام رو آباد کنیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار