مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: نشست تخصصی هنرهای سنتی و صنایع دستی ایران با محوریت نگارگری مکتب قزوین روز پنجشنبه ۲۸ آذر ماه در قزوین برگزار می شود.
کد خبر: ۳۴۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 11 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین، جواد حضرتی در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره اظهارداشت: این نشست تخصصی روز پنجشنبه ۲۸ آذر ماه سال جاری همزمان با هفته پژوهش در سالن اجتماعات دایی برگزار می شود.

وی افزود: محورهای اصلی این نشست موضوعاتی چون ماهیت پژوهش در هنرهای سنتی با تاکید بر نگارگری مکتب قزوین، میراث معنوی ناملموس، فنون و مهارت‌های ساخت صناعات دستی، رمزپردازی، نماد و اسطوره نگاری در نگارگری مکتب قزوین، نسخه‌ شناسی و مطالعه نگاره‌های مربوط به نسخه‌های منسوب به مکتب قزوین است.

حضرتی تصریح کرد: همچنین مطالعه نقوش کتیبه‌ها، کاشی کاری، گچبری‌ها و بناها و اماکن مذهبی دوره صفویه، مطالعه نگارگری و بروز آن در نقاشی دیواری و نقاشی روی چوب و کاربرد این هنرها در تزئینات منازل و بناهای شهری قزوین، سیر تحول سبک نگارگری در مکتب قزوین تاثیر هنر فرنگی‌سازی بر هنرهای بومی و سنتی استان قزوین و جایگاه باز زنده سازی نگارگری سبک قزوین در هنرهای کاربردی امروز٬ از دیگر محورهای این نشست تخصصی است.

وی بیان کرد: مقالات علاقمندان به دبیرخانه همایش و احد پژوهش معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی استان قزوین ارسال و بررسی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین تصریح کرد: با برگزاری نشست های تخصصی می توان ضمن احیا نگارگری در مکتب قزوین زمینه شناسایی استعدادهای این هنر را نیز فراهم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار