رئیس اداره امور عشایر شهرستان ایوان گفت: کوچ درون شهرستانی پاییزه عشایر بخش مرکزی و زرنه این شهرستان از مناطق ییلاقی به گرمسیر تنگه کوشک تا جاده کاشی پور سومار آغاز شد.
کد خبر: ۳۴۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸ 10 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ مجتبی احمدی روز شنبه  با بیان اینکه 923 خانوار عشایری در این شهرستان سکونت دارند، اظهار کرد: اکنون 482 خانوار عشایری این شهرستان کوچ را آغاز کرده و بین 100 تا 120 کیلومتر از مناطقی که هستند، کوچ می کنند.

وی افزود: 236 کیلومتر جاده دسترسی برای عشایر کوچ رو در این شهرستان در مسیر ییلاق تا قشلاق توسط امور عشایری تعمیر و بهسازی شده است.

احمدی با بیان اینکه این عشایر بطور معمول کوچ برون استانی ندارند، تاکید کرد: در این فصل برخی عشایر کوچروی استان کرمانشاه (20 خانوار عشایری شهرستان صحنه و 10 هزار راس دام) که کوچ روی برون استانی دارند نیز به مناطق شترمل، چوگه و جاده کاشی پور شهرستان ایوان می آیند.

وی یادآور شد: عشایر کوچ رو در مدت 48 تا 72 ساعت از مناطق ییلاقی به قشلاقی می رسند و در این مناطق برای گذران فصل سرد زمستان مستقر می شوند.

رئیس اداره امور عشایری ایوان گفت: در راستای ارائه خدمات پشتیبانی به عشایر کوچ رو، آبرسانی سیار توسط سه دستگاه تانکر آبرسان به محل آب انبارهای واقع در مسیر کوچ عشایر به ازای هر خانوار 2 هزار لیتر برای 10 روز و همچنین تامین آب شرب دام های همراه عشایر اقدام می شود.

عشایر منطقه ایوان 923 خانوار با شش هزار و 402 نفر جمعیت هستند که بیش از 141 هزار راس دام همراه دارند و سالانه 30 درصد گوشت مورد نیاز استان ایلام را تامین می کنند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار