مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: در حال حاضر 56 درصد از حجم مخزن سد اکباتان شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 58 درصد بوده است.
کد خبر: ۳۴۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 12 May 2015
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه بیش از ۱۸ میلیون مترمکعب آب در سد اکباتان همدان ذخیره شده است گفت: ۵۶ درصد از حجم سد اکباتان پر شده است.

به گزارش تسنیم ؛ مرتضی عزالدین ، با اشاره به اینکه سد اکباتان یکی از منابع اصلی تامین آب شرب شهر همدان محسوب می‎شود، اظهار داشت: در حال حاضر 18 میلیون و 800 هزار مترمکعب آب پشت سد اکباتان همدان آب ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته 19 میلیون و 500 هزار مترمکعب آب پشت سد اکباتان ذخیره شده بود، گفت: در حال حاضر 56 درصد از حجم مخزن سد اکباتان شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 58 درصد بوده است.

عزالدین میزان ورودی آب به سد اکباتان را 2 هزار و 770 لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: کل ورودی سد اکباتان در سال آبی 93-94، 24 میلیون و 100 هزار مترمکعب بوده و این در حالی است که سال گذشته 24 میلیون و 900 هزار مترمکعب آب وارد سد اکباتان شده است.


وی با بیان اینکه آب سد اکباتان برای شرب، کشاورزی و صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد، عنوان کرد: در حال حاضر روزانه 486 لیتر در ثانیه برای مصرف شرب و 497 لیتر در ثانیه برای بخش کشاورزی خارج می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه برداشت آب از سد اکباتان برای مصرف شرب افزایش داشته است، تاکید کرد: امسال برای مصرف نزدیک به 13 میلیون و 100 هزار مترمکعب آب از سد اکباتان خارج شده و این در حالی است که سال گذشته 8 میلیون و 900 هزار مترمکعب آب از سد خارج شده است.

عزالدین با اعلام اینکه از ابتدای سال آبی 93-94 تاکنون 294 میلیمتر در استان همدان بارش داشته‌ایم، گفت: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته 342 میلیمتر بارندگی در استان همدان داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه کاهش بارندگی در همدان هشداری است که باید جدی گرفته شود، اظهار داشت: بارندگی در استان همدان نسبت به سال گذشته 14 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 11 درصد کاهش داشته است.



منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار