معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان ایلام میزان حجم فعلی آب سدهای چم گردلان ایلام را 54 میلیون متر مکعب، دویرج 190 و کنگیر 11 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: هم اکنون 255 میلیون مترمکعب آب در دریاچه پشت سدهای سه گانه استان وجود دارد.
کد خبر: ۳۳۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ 06 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛سجاد رستمی سهم بارندگی های سال گذشته در افزایش منابع آبی استان را مثبت دانست و اظهار کرد: رشد 2 برابری بارش ها در سال گذشته و سرریز شدن آب سدها نشان از وضعیت مطلوب منابع آب سطحی استان دارد.
 
وی افزود: امسال و در فصل آبی جدید، سهم بارندگی ها به نسبت سال گذشته در حوزه جنوبی استان (سد دویرج دهلران) مثبت و در حوزه شمالی استان (سدهای چم گردلان ایلام و کنگیر و ایوان) کم و نامناسب بوده است.
 
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان ایلام میزان حجم فعلی آب سدهای چم گردلان ایلام را 54 میلیون متر مکعب، دویرج 190 و کنگیر 11 میلیون متر مکعب اعلام کرد و یادآور شد: هم اکنون 255 میلیون مترمکعب آب در دریاچه پشت سدهای سه گانه استان وجود دارد.
 
رستمی در خصوص وضعیت آبی سد سیمره که از منابع آبی آن فقط برای تولید برق استفاده می شود، گفت: در سال آبی گذشته در مجموع نزدیک به 2 میلیارد متر مکعب آب وارد این سد شد.
 
وی با اشاره به مصرف بخشی از آب این سد برای تولید برق، اضافه کرد: با توجه به بارش های خوب هفته گذشته در حوزه جنوب و افزایش 15 میلیون مترمکعبی آب این سد، حجم کنونی آب آن یک میلیارد و 573 میلیون متر مکعب است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار