کارگاه آموزشی آشنایی با ضوابط و آیین نامه های بیمه سلامت با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان و 60 نفر از منشیان مطب ها در زمینه آشنایی با قوانین بیمه گری و درآمد، نظارت و ارزشیابی و آشنایی با ظوابط اسناد پزشکی در سالن نشست های بیمه سلامت ایرانیان استان ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ 04 December 2016
مدیر کل بیمه سلامت ایرانیان بی توجهی به نقش شغل منشیان و مسئولان پذیرش مراکز درمانی و مطب ها راحلقه گمشده نظام سلامت عنوان کرد: و گفت: نقش ووظیفه کارکنان مطب های پزشکی نیازمند بازتعریف براساس اهمیت وتوجه است.


به گزارش تابناک ایلام؛ نورالدین رحیمی روز سه شنبه در کارگاه آموزشی آشنایی منشیان مراکز درمانی و مطب ها با ضوابط و آیین نامه های بیمه سلامت اظهار کرد: این کارگاه آموزشی به منظور آموزش و آشنایی منشیان در جهت ارتقا سطح دانش و رعایت حقوق شهروندی بیمه شدگان برگزار شد و قرار است به طور مستمر در زمینه های مختلف در طول سال ادامه داشته باشد.
 
وی افزود: منشیان و پذیرشگران باید توجه کنند بیمه شدگان و کسانی که به آنها مراجعه می کنند در شرایط ایده آلی از نظر جسمی، روحی و حتی سنی بسر نمی برند و روش برخورد درست با این افراد و افزایش آستانه تحمل مسئولان پذیرش در کاهش استرس بیمار و همراهان وی تاثیر بسزایی دارد.
 
رحیمی یادآور شد: ویژگی هایی که یک منشی باید به آن اشراف داشته باشد شامل روابط عمومی مناسب، رازداری، ایجاد اعتماد، برخورداری از دانش لازم در رابطه با پرونده بیمار، خویشتن داری، صداقت، داشتن روحیه همکاری با پزشک و بیمار و اطلاع از تعرفه های بیمه است.
 
مدیر کل بیمه سلامت ایرانیان با اشاره به اهمیت این شغل گفت: در بسیاری کشورهای توسعه یافته دوره های آموزشی ویژه با سرفصل های خاص برای مسولان پذیرش مطب ها طراحی شده و مهارت های لازم در زمینه های مختلف به آنان آموزش داده می شود.
 
وی تاکید کرد: برنامه های مناسبی برای این قشر در نظر گرفته شده که امید است با تلاش خود در این عرصه و برگزاری دوره های آموزشی زمینه مناسبی در جهت توانمندی این قشر برای خدمت به جامعه بخصوص قشر بیمار فراهم شود.
 
رحیمی یادآور شد: منشیان باید مراقب افراد سودجو در مراجعه به مطب ها و مراکز درمانی باشند چرا که عده ای افراد بدون داشتن بیماری و مراجعه به پزشک منشیان را مجاب به تجویز داروهای گران قیمت از طرف پزشک می کنند.
 
وی با بیان اینکه بیمه سلامت برای همه افرادی فاقد هرگونه بیمه ای دفترچه صادر می کند، افزود: نیازی به استفاده از دفترچه دیگران نیست و در صورت مشاهده برخورد جدی صورت می گیرد.
 
وی با بیان اینکه زمان بندی برای بیمار و پزشک از اهمیت خاصی برخوردار است گفت: برای منشیانی که خدمات مربوط به این شغل را به نحو احسن رعایت کنند با بازدید از محل خدمت آنها تقدیر و گواهینامه صادر می شود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار